//
کدخبر: ۹۱۹۴ //

چیزی که چند لحظه قبل از مرگ تان می‌بینید

گزارش حیرت‌آوری، توضیحات نجات‌یافتگان تجارب نزدیک مرگ را به دقت بررسی کرده و دریافته است که لحظاتی پیش از یک بحران مرگبار بالقوه، خاطرات از پیش چشمان‌تان می‌گذرند.

جات‌یافتگانی که در این مطالعه مشارکت داشتند، جزئیات چگونگی مشاهده چندین واقعه از زندگی‌شان را در مواجه با مرگ شرح دادند ـ که ترتیب زمانی نداشتند و حتی برخی همزمان روی دادند.

یک تیم از دانشگاه هداسا در اورشلیم، هفت گزارش از تجارب نزدیک به مرگ را بررسی کرد و معتقدند این پدیده ممکن است توسط بخشی از مغز ایجاد شود که خاطرات‌مان را ذخیره می‌کند و یکی از آخرین بخش‌هایی است که تحت تاثیر کمبود اکسیژن و از دست دادن خون قرار می‌گیرد.

این گزارش که در نشریه‌ی آگاهی و شناخت منتشر شد، می‌گوید خاطرات اغلب منشاء عاطفی دارند.یکی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه می‌گوید:‌ ” روند آن خطی نیست، محدودیت زمانی وجود ندارد …

انگار قرن‌ها است که آن‌جایی. من در ابعاد زمانی/مکانی نبودم پس پاسخ به این سوال غیرممکن است.

یک لحظه، و هزارسال … هردو یا هیچکدام

همه‌چیز به یکباره اتفاق افتاد، یعنی تعدادی از اتفاقات تجربه‌ی نزدیک به مرگ من همزمان با دیگر اتفاقات رخ می‌داد، اگرچه ذهن انسانی من آن‌ها را به وقایع مجزایی تبدیل می‌کند. ”

شرکت‌کننده‌ی دیگری گفت:‌ ” من می‌توانستم شخصا به درون هر فردی وارد شوم و دردی را که در طول زندگی‌شان کشیده بودند، حس کنم … من اجازه داشتم آن بخش از آن‌ها را ببینم و خودم آن‌چه را احساس کرده بودند، حس کنم. ”

این گزارش می‌گوید: “‌تجربه‌ی مجدد وقایع زندگی یک نفر، که ال‌آر‌ای (تجربه‌ی مرور زندگی) نامیده می‌شود، پدیده‌ای با ویژگی‌های مشخص است، و اجزای ریزتر آن نیز ممکن است در افراد سالم مشهود باشد.

این امر نشان می‌دهد که نمایش وقایع زندگی به صورت یک سلسله وقایع، در سیستم شناختی قرار دارد، و شاید در شرایط روانشناختی و فشار جسمانی شدید بیش‌تر بروز یابد. ”

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان