//
کدخبر: ۹۰۸۰ //

دودی که به چشم آینده پزشکی خود آمریکا رفت

رییس کنگره بین المللی سلامت الکترونیک با بیان اینکه سیاست ممنوع الخروجی ترامپ برای خودشان هم مشکل ساز شد، از برهم خوردن مراودات آمریکا و سازمان ملل برای همکاری با ایران خبرداد.

دودی که به چشم آینده پزشکی خود آمریکا رفت

نشست خبری دومین کنگره بین المللی سلامت الکترونیک  هم اکنون در سالن جلسات فرهنگستان علوم پزشکی کشور در حال برگزاری است.

سید شهاب الدین صدر رییس دومین کنگره بین المللی سلامت الکترونیک با اشاره به موفقیت های علمی چشمگیر کشورمان در کنگره قبلی گفت: در همایش سابق، اساتید علمی مختلفی از کشورهای آمریکا، کانادا، سوییس و سایر کشور های اروپایی حضور داشتند که در آن متوجه توانمندی بالقوه علمی پزشکی ایران در تمام گروه های پزشکی در حوزه تله مدیسین شدند، توانمندی که به تمایل بیش از پیش مراجع علمی اروپایی و آمریکایی برای همکاری علمی پزشکی با ایران شد.

 

وی با اشاره به بازخورد جهانی و چشمگیر نخستین کنگره بی المللی سلامت الکترونیک تصریح کرد: پس از برگزاری کنگره، نهادها و ارگانهای مختلفی از جمله سازمان ملل متحد برای همکاری با ایران در تدارک تدوین تفاهم نامه همکاری علمی پزشکی در حوزه سلامت الکترونیکی درخواست دادند.

 

رییس دومین کنگره بین المللی سلامت الکترونیک اظهار داشت: ابلاغ سیاست تحریمی ترامپ مبنی بر ممنوع الخروجی، به ضرر وجهه علمی خود آمریکا تمام شد و اینک در دومین کنگره بین المللی سلامت الکترونیک، شخصیتهای علمی آمریکا علی رغم تمایلشان نمی توانند در این همایش که از نظر دستاوردهای علمی بسیار پیشرفته تر از کنگره پیشین است، شرکت کنند.

 

وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای جدید دومین کنگره بین المللی سلامت الکترونیک که در در چهارم اسفند ماه جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: سیستم سلامت همراه یا موبایل هلث، راه اندازی سامانه یک پارچه نوبت دهی آنلاین سینا و استراتژی نظام اطلاعات پزشکی سنتی از جمله محورهای و پنل های اساسی این دوره از کنگره است که هر یک دستاورد نوین و بسیار مهمی در مسیر پیشرفت پزشکی کشورمان به شمار می رود.

 

رییس انجمن سلامت الکترونیکی ایران تصریح کرد: کنگره بین المللی پیش رو مجموعا دارای 9 محور مهم است که بخش ویژه آن دارای بیش از هفت پنل تخصصی با ارائه دستاورد های جدید در پزشکی است که در این میان، پرونده سلامت الکترو نیک ، سامانه الکترونیکی سلامت دانشگاه آزاد اسلامی، سلامت الکترونیک، دولت و اقتصاد مقاومتی، مهمترین این پنلها را در بر می گیرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع گردشگری در سلامت الکترونیک نیز مهمترین محورهای مورد بحث در کنگره را شامل می‌شود، افزود: خدمات الکترونیک و جنبه های اجتماعی سلامت و برگزاری کارگاه اورژانس پیش بیمارستانی در شرایط تله مدیسین از جمله این محورها است.

 

رییس دومین کنگره بین المللی سلامت الکترونیک در خصوص اهداف این همایش پیش رو، تاکید کرد: انتشار و گسترش دانش سلامت الکترونیک در بعد کلان، بررسی زیر ساخت های لازم برای ارتقاع و توسعه آن و انتقال دستاورد های حوزه های مختلف پزشکی، مهمترین اهداف این کنگره را تشکیل می دهند.

 

صدر همچنین اظهار داشت : فعالان .I.T  و مهندسین پزشکی و تمام فارغ التحصیلان و دانشجویان گروه های مختلف پزشکی از جمله مخاطبین کنگره پیش رو هستند که علاوه بر آن تغریبا همه محققین و فعالان حوزه تله مدیسین و سلامت الکترونیک نیز برای ارائه دستاورد ها و تبادل اطلاعات در این همایش بین المللی دعوت شده اند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۰۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان