//
کدخبر: ۷۰۸۷ //

بالا بودن گاز بنزین باعث آلودگی و متضرر شدن جایگاهداران شده است

رییس کانون انجمن های صنفی جایگاه داران کشور گفت: گاز موجود در بنزین ها ی داخلی باعث آلودگی محیط و ضرر و زیان جایگاهداران می شود.

بالا بودن گاز بنزین باعث آلودگی و متضرر شدن جایگاهداران شده است

 به گزارش فرتاک نیوز ناصر رییسی فر در رابطه با کیفیت بنزین توزیعی گفت: در حال حاضر در کلان شهرهای کشور بنزین یورو 4 با اکتان 90 توزیع می شود که بنزین بدی نیست، اما گازی که برای حجیم شدن بنزین به آن تزریق می شود علاوه بر اینکه آلودگی جایگاهها را افزایش می دهد به جایگاه داران نیز ضرر وارد می کند.

وی در ادامه گفت: در سایر کشورها سیستم ها بسته ای وجود دارد که بخارات جمع آوری می شود، اما متاسفانه ما فاقد چنین سیستم هایی هستیم و باید نصب این سیستم ها از انبارهای وزارت نفت آغاز شود اما این کار را از جایگاه ها آنهم به صورت نیمه کاره آغاز کرده اند که باید برای آن اقدامی بشود.

وی میزان تبخیر در جایگاه های سوخت کشور را بسیار بالا دانست و گفت: آنچه در 5- 6 سال گذشته جایگاه داران را به ورطه ورشکستی رسانده تبخیر بیش از اندازه فراورده ای است که در مخازن تخلیه می شود . براساس ریتی که شرکت ملی پخش و پالایش فراورده ها از سالهای بسیار دور اعلام کرده حدود4.5 لیتردرهر هزار لیتر را به عنوان تبخیر در نظر گرفته اند . اما میزان تبخیر در برخی مناطق گرم خیز کشور به 9.5 درهزار لیتر و در تهران که هوا خنک تر است و انبارها متفاوت اند به 6 لیتردرهزار لیتر می رسد ،این تبخیر هم در موقع تخلیه بنزین اتفاق می افتد و هم در زمان نگهداری.

به گفته وی در خیلی از کشورها با تعبیه سیستم های مختلف این تبخیر را به حداقل رساندند اما در کشور هنوز تبخیر بنزین بالاست و باعث شده جایگاهداران متحمل ضرر شوند.

وی در باره توزیع بنزین برند نیز گفت: هنوز توزیع بنزین برند در تهران آغاز نشده است و فقط در اصفهای در حدود 17 تلمبه و در قم 7- 8 تلمبه به صورت پایلوت از مدتی پیش آغاز شده است.

رییس جایگاه داران سوخت کشوردرباره هدف ازبرند سازی گفت: سیاست اصلی شرکت ملی پخش این است که به جای قرار دادی که با 5 هزار شخصیت حقیقی دارد آن را تبدیل به 30 تا 40 شخصیت حقوقی کند تا این شخصیت های حقوقی ، شخصیت های حقیقی را تحت پوشش قرار دهند و علاوه بر این اگر زمین ها ی خالی وجود دارد برای احداث جایگاه جدید تحت اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه درطرح برند سازی، از سایرکشورها الگو برداری شده است گفت: با برندسازی 20 تا 30 شرکتی که توانمندی دارند طرف قرارداد با شرکت نفت قرار می گیرند و فراورده را عمده از شرکت نفت خریداری می کنند و جایگاه ها چه آنهایی که موجود هستند و چه آنهایی که بعدا ایجاد خواهند شد با این شرکت ها طرف قرار داد می شوند و آن شرکت ها متعهد می شوند که در هر نقطه ای که قرار دارند متناسب با نیاز آن منطقه جایگاه جدید را هم احداث کنند این کار اگر اجرایی شود می تواند زمینه ساز اجرای اصل 44 قانون اساسی باشد.

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان