//
کدخبر: ۵۶۵۳۰ //

دندان شیری کودکان را دور نیندازید

نگهداری دندان شیری افتاده فرزندتان را جدی بگیرید ، خواص باورنکردنی در این کار وجود دارد که با دانستن آنها متوجه اهمیت فوق العاده سلول های بنیادی برای درمان برخی بیماری های جدی خواهید شد.

دندان شیری کودکان را دور نیندازید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکترها از والدین استدعا کردندکه دندان های شیری آنها را برای این دلیل جالب نگهداری کنند

یکی از لذت بخش ترین لحظات زندگانی کودکان این است که دندان های شیری آنها در حال ریزش است و لبخند آنها با دندان هایی که یکی در میان افتاده اند می تواند خاطره خوبی را برای ما از آنها بسازد و برخی والدین هستند که این دندان های شیری را نگه داری می کنند و گاهی اوقات از دندان های در درست کردن دست بند و گردن بند و دیگر زیورآلات استفاده می کنند اما بهتر است از آنها برای مقاصد دیگری نگه داری کنید که در ادامه این مطلب جذاب نمناک ما آنرا به شما خواهیم گفت .

 

معجزه بودن نگهداری دندان های شیری کودکان

در سال 2003 ، دکتر دونگتائو شی از دندان های شیری دخترش که 6 ساله بود ، استفاده کرد وبه برخی از سوالاتی که مربوط به دندان ها داشت ، پرداخت و به مطالبی دست یافت که امروزه پس از گذشت چندین سال دانشمندان به ویژگی های جدید دندان های شیری دست یافتند و کشف آنها این شد که از این دندان ها می توان در تحقیقات پزشکی و سلول های بنیادی آنها استفاده کرد و این تحقیقاتی که اخیرا در مورد سلول های بنیادی در مورد دندادن های شیری صورت گرفت ، دانشمندان را برای تحقیق بیشتر در این موضوع کنجکاو ساخته است تا بتوانند فرصت های بیشتری برای بیماران مبتلا به بیماری های مختلف را ایجاد نمایند.

 

آیا مزایای سلول های بنیادی بند ناف را می دانید ؟ نگهداری دندان های شیری به همین علت اهمیت دارد

از جمله مزایای سلول های بنیادی در بند ناف این است که می تواند در بازسازی بافت ها و استخوان ها کمک کند و در مورد دندان های شیری می توان گفت که در کاهش ارگانیسم احتمال رد ایمپلنت های دندان کمک کند .

 

بنابراین نگه داشتن دندان ها ، همانند بند ناف می تواند بسیار مناسب باشد و در آینده می تواند لازم شود .

 

مزایای سلول های بنیادی بند ناف  :نگهداری دندان شیری [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

-آنها قادر به ایجاد هرسلولی در بدن می باشند .

-در کاهش روند پیری مفید می باشد .

-آنها توانایی تجدید خودشان در انواع مختلفی هستند .

-آنها علائم بیماران مبتلا به سرطان خون ، آلزایمر ، برخی از سرطان ها ،پارکینسون و دیابت را کاهش دهد .

-کاهش مشکلات ناشی از آرتریت .

-کاهش صدمات نخاعی .

یقینا باید تفاوت هایی بین سلول های بنیادی بند ناف و دندان های شیری وجود داشته باشد

نگهداری دندان شیری [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

کاربردهای نگهداری دندان شیری کودک

مزایای سلول های بنیادی دندان های شیری نگهداری شده :

-سلول های بنیادی دندان می تواند جان بیماران را حفظ کند

همچنین بخوانید : روش مراقبت از دندان با نکات کلیدی و بسیار کاربردی

-قدرت درمان توسط سلول های بنیادی دندان در مقایسه با سلول های بنیادی بند ناف بیشتر است .

-این سلول های بنیادی در بزرگسالان یافت می شود و برای ارتودنسی اکثرا استفاده می شود .

-آنها در روند بازسازی عضلات قلب و همچنین بازسازی استخوان کمک می کنند .

-آنها می توانند در تقویت کبد ، پوست و قرنیه های چشم موثر باشند .

چطور باید دندان های شیری فرزندمان را نگهداریم؟

بنابر دلایل بالا شما باید دندان های فرزندتان را نگه دارید و این نگه داری شامل چند مرحله می باشد که در ادامه این مطلب برای شما آورده ایم .

مرحله اول :

در هنگام شل شدن دندان ها نباید اجازه دهید که خودش بیوفتد و بعد از احساس شل شدن آنها ، توسط متخصص کشیده شوند و نباید منتظر باشید که خودشان بیوفتند . این همچنان مهم است که باید توسط متخصص دندان های شیری فرزندتان کشیده شوند .

مرحله دوم:

در کوتاه ترین زمان ممکن ، دندان پزشک آنرا در یک بسته بندی ویژه که حاوی یک دستورالعمل فیزیولوژیکی مخلوط باآنتی بیوتیک هاست به آزمایشگاه می فرستد و سلول های بنیادی از آن استخراج می شوند و در محل نگه داری سلول های بنیادی دندان نگه داری می شوند .

مرحله سوم :

این دندان ها از سلامت بالایی برخوردارند و آنهارا در انکوباتور قرار می دهند تا این آنها هزاران بار تکثیر شوند و سپس در هیدروژن مایع می ریزند و تا 20 سالگی فرد می تواند قابل استفاده قرار گیرد .

 

دندان پزشک انتخاب شده باید با یکی از آزمایشگاه ها یا بانک هایی که به نگه داری قطعه های دندان اختصاص دارند ، ارتباط داشته باشند که بیشتر در کشورهای آلمان ، کلمبیا ، مکزیک ، آرژانتین ، کاستاریکا ، اسپانیا ، پاناما،ونزوئلا و شیلی واقع شده اند .

 

در سال های اخیر این بانک ها به دلیل فوایدی که دارند گسترش یافته اند و بار سنگینی در درمان بیماری ها را از دوش دکتر ها را برداشته اند .

 

همانطور که دیدید ، ارزش دندان های کودکانتان بسیار زیاد است ولی متاسفانه نگه داری آنها در کشورمان اطلاع رسانی نشده است و بانک هایی برای نگه داری آنها احداث نشده است و با احداث این بانک ها در کشورمان می تواند مشکلات زیادی را حل نماید و در زمان هم صرفه جویی خواهید کرد .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان