//
کدخبر: ۵۶۳۷۶ //

دلیل قیمت‌ پایین لوازم آرایشی قاچاق

رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو علت عرضه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق با قیمت‌های پایین را کاستن از کیفیت و عدم هزینه در بحث آزمایش‌های کنترل کیفیت عنوان کرد.

 دلیل قیمت‌ پایین لوازم آرایشی قاچاق
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مصطفی اسماعیلی در پاسخ به چرایی عرضه قیمت پایین فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق، گفت: فراورده‌های اصیل پروسه تولید و واردات ضابطه‌مند را طی کرده و به تایید مراجع قانونی رسیده است. ضمن آنکه فرایند توزیع آنها تا رسیدن به دست مصرف‌کننده با نظارت‌ها و سختگیری‌های موشکافانه سلامت‌مدار همراه است.

 

 وی افزود: اما دست‌اندرکاران عرضه محصولات تقلبی و قاچاق برای ایجاد حاشیه سود هر چه تمام‌تر از هر آنچه به کیفیت و ماده موثره مربوط است می‌کاهند و توان خود را در تهیه بسته‌بندی شیک و ظاهرپسند خرج می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه افراد متقلب و قاچاقچی به ضرب‌المثل «عقل آدمی در چشمش است» اعتقاد و باور قلبی دارند، لذا از این حربه برای کم‌فروشی در خلوص ماده موثره فرآورده‌ها استفاده کرده و هزینه آزمایشگاه‌های کنترل کیفی که چیزی حدود ۵۰ درصد هزینه تولید را شامل می‌شود، نادیده می‌گیرند تا نمونه‌ای با ظاهری شیک اما بی‌محتوا و کیفیت را در قالب محصول درجه یک به مصرف‌کننده تحمیل کنند. این درحالی‌ست که خریداران علاوه بر زیان مالی با انواع و اقسام عوارض جسمی نیز دست به گریبان می‌شوند.

 

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسماعیلی با بیان اینکه بارها و بارها مشاهد شده که برای قوام یافتن رژهای لب به آنها سرب اضافه کرده‌اند، تصریح کرد: این سرب‌ها وقتی هنگام تماس با غذا، خورده می‌شوند، مشکلات فراوانی برای خانم‌ها به ویژه خانم‌های باردار و جنین آنها ایجاد می‌کنند.

 

رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو در پایان ضمن توصیه مردم به استفاده به جا و مناسب از فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی خاطرنشان کرد: برندهایی را مورد استفاده قرار دهند که تست‌های کنترل کیفی را گذرانده باشند که برای اطمینان از این مطلب و همچنین پیشگیری از خطرات و تهدیدهای فرآورده‌های آرایشی غیراصیل، توجه به نشان سازمان غذا و داروی مندرج در آن و به ویژه استعلام کد ۱۶ رقمی برچسب زردرنگ رهگیری اصالت ضروری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تجارت‌نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۳۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان