//
کدخبر: ۵۲۷۷۱ //

شایع‌ترین علت مرگ بیماران قلبی عروقی

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، گفت: ۷۶ درصد از مرگ‌های کشور منتسب به چهار بیماری غیر واگیر است.

شایع‌ترین علت مرگ بیماران قلبی عروقی
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علیرضا مغیثی در خصوص طرح پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور گفت: بیماری‌های غیر واگیر که در راس آن بیماری قلبی و عروقی است یکی از مهم‌ترین مشکلات دنیای مدرن است. ۸۰ درصد مرگ به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد و در ایران ۷۶ درصد از مرگ‌ها منتسب به چهار بیماری غیر واگیر است.

وی افزود: از تعداد مرگ و میر بیماران غیرواگیر، ۴۶ درصد بیماری قلبی و عروقی، ۱۳ درصد سرطان، چهار درصد بیماری‌های مزمن تنفسی و آسم و ۲ درصد دیابت علت مرگ در کشور است.

بنابر اعلام وب‌دا، مغیثی گفت: بیشترین علت مرگ در بیماران قلبی و عروقی، فشار خون است و ۲۷ درصد از جمعیت بزرگسال کشور فشار خون دارند. چاقی ۲۳ درصد عامل بیماری است. ۲۷ درصد افراد بالای ۲۵ سال نیز دارای کلسترول هستند و مصرف سیگار روزانه در افراد بالای ۱۸ سال حدود ۱۴ درصد است که این عوامل از شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور است.

وی در خصوص طرح پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور هم گفت: این طرح از سال ۹۳ در وزارت بهداشت آغاز و مهر سال گذشته در کل کشور اجرا شد و در صدد گسترش کامل طرح در سراسر کشور تا پایان برنامه پنج ساله ششم هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۷۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان