//
کدخبر: ۵۲۰۹۶ //

متهمان وعاملان اصلی ایجاد سرطان در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، «کودهای شیمیایی، دخانیات و فست‌فود» را به عنوان متهمان اصلی بروز سرطان در کشور عنوان کرد.

 متهمان وعاملان اصلی ایجاد سرطان در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد حمزه نماینده مجلس، در رابطه با اظهارات عضو هیأت مدیره انجمن سرطان ایران مبنی بر سهم 93 درصدی عوامل محیطی در بروز سرطان‌ها، «آلودگی هوا، مصرف دخانیات، نور خورشید، مصرف بی رویه کودهای شیمیایی» را از عوامل محیطی دانست و  گفت: سرطان‌ها با این عوامل مرتبط هستند و کنترل آنها بدون آموزش شهروندان و همکاری دستگاه‌ها به سختی امکان‌پذیر است.

 

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی افراد در معرض نور خورشید قرار گرفته و از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند، تصریح کرد: بنابراین در معرض قرار گرفتن نور خورشید و عدم استفاده از کرم ضد آفتاب سرطان پوست را به دنبال دارد.

 

وی ادامه داد: مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی در مزارع و باغ‌ها، استفاده از فست فودهایی مانند سوسیس و کالباس و مصرف بی رویه دخانیات در کشور نیز از عوامل محیطی موثر در انواع سرطان‌ها هستند.

 

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کنترل عوامل محیطی سرطان ها نیازمند آموزش مردم و همکاری دستگاه‌های مرتبط با این عوامل است، تصریح کرد: آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، صداوسیما، وزارت فرهنگ و رسانه‌های جمعی باید در امر آموزش و فرهنگ سازی همکاری مناسبی را داشته باشند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: وقتی حذف عوامل محیطی دخیل در بروز سرطان‌ها به سختی امکان پذیر است بنابراین باید به شهروندان آموزش‌هایی ارائه شود تا خود را در معرض عوامل خطرزا قرار ندهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۰۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان