//
کدخبر: ۵۱۹۲۸ //

با خوردن این مواد آنفلوآنزا نمی‌گیرید!

برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا میوه‌ها و سبزی‌ها، غلات و انواع پروبیوتیک‌ها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. خواهید دید با این برنامه‌ریزی جدید، در زمستان امسال بدن‌تان در برابر ابتلا به بیماری‌های ویروسی و شایع‌ترین آن‌ها آنفلوآنزا بیمه می‌شود.

 با خوردن این مواد آنفلوآنزا نمی‌گیرید!
به گزارش فرتاک نیوز،

 با شروع زمستان و سرد شدن تدریجی هوا نگرانی از ابتلا به انواع و اقسام سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های ویروسی، به‌خصوص آنفلوآنزا ایجاد می‌شود. اغلب ما برای رهایی از این بیماری‌به ظاهر ساده اما پر دردسر به انواع و اقسام داروها و درمان‌ها پناه می‌بریم، غافل از این‌که با گنجاندن گروهی از مواد‌غذایی طبیعی در برنامه غذایی‌مان می‌توانیم به سادگی از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری کنیم. بنابراین اگر خیال دارید از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری کنید، از کنار این مواد‌غذایی ساده نگذرید.

آنتی‌اکسیدان‌ بخورید

میوه‌ها و سبزی‌ها، مواد مغذی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و در پیشگیری از آنفلوآنزا تاثیرگذارند. بنابراین می‌توانید برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا روی میوه‌های سرشار از ویتامین این فصل حساب کنید. سبزی‌‌ها هم که جای خود را دارند.

 

غلات را حذف نکنید

غلات هم یکی دیگر از منابع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها هستند. از همین روست افرادی که رژیم غذایی آن‌ها غلات را هم دربرمی‌گیرد، بدنی مقاوم در برابر بیماری‌ها دارند و بهتر می‌توانند با ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا مبارزه کنند. از میان رایج‌ترین انواع غلات می‌توان به گندم، جو، ذرت، بلغور و برنج اشاره کرد. همچنین بد نیست این نکته را هم درنظر داشته باشید که رژیم‌های غذایی سرشار از غلات سبوس‌دار، برای حفظ سلامت قلب، تناسب وزن و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شما بسیار مناسبند. بنابراین با گنجاندن به جای این گروه از مواد ‌غذایی در رژیم غذایی‌تان با یک تیر چند هدف را نشانه گرفته‌اید.

 

پروبیوتیک‌ها  را بخرید

پروبیوتیک‌ها که حتما نام آن‌ها به گوش‌تان خورده در حقیقت باکتری‌های مفیدی هستند که سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. از منابع ارزشمند پروبیوتیک‌ها می‌توان به ماست، دوغ، کلم ترش و دلستر اشاره کرد.

 

ویتامین C‌ را فراموش نکنید!

پرتقال، فلفل دلمه‌ای قرمز و کلم بروکلی شما را در برابر ابتلا به آنفلوآنزا ایمن می‌کند. این مواد سرشار از ویتامین C هستند. ویتامین C هم از جمله ویتامین‌هایی است که تا حد زیادی از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری می‌کند؛ البته حتی درصورت ابتلا به آنفلوآنزا هم می‌توانید روی این ویتامین حساب کنید چون در مورد افراد بیمار، مصرف مواد‌غذایی حاوی ویتامین C، علائم بیماری را کاهش می‌دهد و دوره درمان را کوتاه می‌کند. ویتامین C در بدن شما درست مثل یک محافظ سلولی عمل می‌کند و سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند. یادتان باشد سعی نکنید مکمل‌ها را جایگزین مواد‌غذایی طبیعی کنید زیرا همیشه مصرف مواد مغذی از مصرف مکمل‌های غذایی بسیار موثرتر و کارسازتر است.

 

گوشت بخورید

مصرف گوشت قرمز، ماهی و مرغ، آهن مورد نیاز بدن شما را تامین و از سلامت سیستم ایمنی بدن‌تان محافظت می‌کند. یکی از مواد معدنی قابل تاکید موجود در گوشت روی است. مصرف این ماده عملکرد گلبول‌های سفید خون را تقویت می‌کند. در حقیقت همین ویژگی است که در مبارزه با بیماری‌های عفونی نقش اساسی دارد. بنابراین باید جایی هم برای مصرف بجای گوشت‌ها در برنامه غذایی زمستانه خود درنظر بگیرید.

 

با چای سبز با باکتری‌ها مبارزه کنید

برگ‌های چای سبز هم حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و سیستم دفاعی بدن شما را تقویت می‌کنند. به‌طوری که با مصرف بجای آن‌ها سیستم ایمنی سلول‌های بیشتری را برای مبارزه با باکتری‌های بیماری‌زا و ویروس‌ها بسیج می‌کند. مصرف چای سبز خطر ابتلا به آنفلوآنزا را تا 23 درصد کاهش می‌دهد و در کاهش مدت زمان درمان بیماری تا 36 درصد موثر است. با این حال به یاد داشته باشید هر فنجان چای سبز حاوی 20 تا 50 میلی‌گرم کافئین است و بیش از 200 میلی‌گرم کافئین برای بزرگسالان بی‌قراری و خواب نامناسب را به‌دنبال دارد. برای کودکان هم نوشیدن یک فنجان کوچک در هر روز کافی است. (بهتر است چایی که برای کودکان دم می‌کنید غلیظ نباشد.) یادتان باشد زمان کافی برای دم کشیدن چای سبز را درنظر بگیرد زیرا باقی ماندن چای سبز یک تا 2 دقیقه در آب جوش خاصیت آنتی‌اکسیدانی این چای را به حداکثر می‌رساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۹۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان