//
کدخبر: ۵۱۵۹۴ //

مواد غذایی و آبمیوه های کم کالری

موادغذایی با میزان بالایی از آب یا فیبر مقدار کالری کمتری در هر گرم دارد.

 مواد غذایی و آبمیوه های کم کالری
به گزارش فرتاک نیوز،

هر فنجان کاهو کمتر از ۱۰ کالری دارد. همچنین هر یک از موادغذایی خیار، قارچ خام، کرفس، تربچه و فلفل دلمه ای قرمز حاوی کمتر از ۲۵ کالری است. همچنین همین میزان از کدو سبز، گل کلم، بامیه، مارچوبه، گوجه فرنگی، شلغم، کلم بروکسل، بروکلی خام، خردل پخته شده یا سبزی شلغم کمتر از ۵۰ کالری دارد. یک فنجان از میوه ی ستاره ای یا کارامبولا حاوی ۴۱ کالری می باشد. یک فنجان از هندوانه ۴۶ کالری و همین میزان از توت فرنگی ۴۹ کالری را برای بدن فراهم می کند. سایر میوه ها شامل زردآلو، کرنبری، سیب، هلو، طالبی، انگور، شاه توت، پاپایا، شلیل، رزبری، گریپ فروت، پرتغال ماندارین و آناناس حاوی کمتر از ۷۵ کالری در هر فنجان است.

 

لبنیات و تخم مرغ

فرآورده های لبنی و تخم مرغ همانند میوه ها و سبزیجات حاوی میزان پایینی از کالری نبوده، اما می توانید در یک رژیم کم کالری مقداری از آنها را استفاده کنید. یک تخم مرغ در حدود ۷۲ کالری دارد. سایر فرآورده های لبنی شامل یک فنجان شیر بدون چربی با شیرین کننده های مصنوعی یا شیر خامه گرفته شده، ۲۸ گرم پنیر بز، پنیر چدار یا پنیر امریکایی ، ۱۱۳ گرم از پنیر کوتاژ کم چربی یا ماست یونانی بدون چربی حاوی ۱۰۰ کالری در هر وعده مصرفی است.

 

غلات

یک فنجان غلات تقریبا حاوی مقدار بالایی کالری است. یک فنجان بلغور همچنین ۱۵۱ کالری و یک فنجان برنج وحشی ۱۶۶ کالری دارد. همین میزان از پاستای غلات کامل، کوسکوس، نودل برنج، جو و برنج سفید ۲۲۰ کالری برای بدن فراهم می کند.

 

موادغذایی پروتئینی

مصرف ۹۹ گرم از غذاهای دریایی محتوی کمتر از ۱۰۰ کالری است. همچنین مصرف ماهی کاد ۷۱ کالری درهر وعده مصرفی دارد. سایرغذاهای دریایی کم کالری شامل خرچنگ، حلزون اسکالوپ، ماهی بزرگ پهن هالیبوت و اردک ماهی است. همچنین ۹۹ گرم از توفوی سخت ۶۳ کالری دارد که برای گیاهخواران می تواند مفید باشد. از طرفی توفوی خیلی سخت نیز حاوی ۷۷ کالری در هر وعده مصرفی است.

 

ملاحظات

در صورتیکه قصد محدود کردن کالری دریافتی خود را دارید، آب میوه بهترین انتخاب برای نوشیدنی نیست، به طوریکه آب سبزیجات معمولا کالری کمتری نسبت به آب میوه ها دارند. آب میوه اگرچه حاوی برخی از ویتامین ها بوده، اما میزان کالری آن به دلیل وجود افزودنی های قندی مشابه با نوشابه یا بیشتر از آن است. یک فنجان از آب سیب حدود ۱۲۸ کالری دارد، همچنین همین میزان از آب پرتغال ۱۱۲ کالری برای بدن فراهم می کند. از طرفی یک فنجان گوجه فرنگی و آب سبزیجات نیز حاوی ۵۳ کالری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان