//
کدخبر: ۵۱۳۲۳ //

علائم سرطان دهان را بشناسید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تشخیص زودهنگام سرطان دهان را از فاکتورهای مهم در درمان موفق این بیماری عنوان کرد و اظهار داشت: هر چند که علائم این بیماری کاملا قابل مشاهده است اما در بیشتر موارد بیماران به آن توجهی نمی کنند.

علائم سرطان دهان را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر امین راه پیما خاطر نشان کرد: دهان و صورت از جمله اعضای بدن هستند که علاوه بر در معرض دید بودن، بسیار حساس و در برابر تغییرات، بازگشت پذیری بسیار کمی دارند، از این جهت بیمار علاوه بر مشکلات جسمانی با عوارض روحی نیز مواجه می شود.

 

رییس مرکز تحقیقات بیماری های دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی سرطان دهان را امری راحت و امکان پذیر برای بیماران دانست و اظهار داشت: سرطان دهان مانند دیگر سرطان ها در داخل عضو بدن ایجاد نمی شود؛ بلکه با یک مشاهده دقیق و یا با استفاده ازدستگاه های جدید سریع شناسایی شده و می توان مرحله درمان را دنبال کرد.

 

وی ادامه داد: وجود زخم به مدت طولانی در دهان و مقاومت در برابر درمان، خون ریزی های مکرر از ناحیه زخم، و وجود توده از جمله علائم سرطان دهان به شمار می رود.

 

بیشترین علامت سرطان دهان در یک فرد بیمار مشاهده زخمی در داخل دهان است که ترمیم نمی یابد، مدت درمان طولانی پیدا می کند و از طرفی عامل ترومایی موضعی و یا عامل ایجاد زخم(گزش، وجود دندان تیز و...) نیز در محیط اطراف زخم وجود ندارد.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه شناسایی این نوع سرطان به راحتی قابل انجام است تصریح کرد: باید به همکاران پزشک، دندان پزشک و حتی معلمین بهداشت آموزش های لازم را ارائه داد تا در صورت مشاهده چنین زخم هایی در دهان بیماران ، این افراد را به متخصصین مربوطه ارجاع دهند تا در مراحل اولیه درمان این بیماران با موفقیت انجام شود.

 

رییس مرکز تحقیقات بیماری های دهان، فک و صورت انجام تحقیقات در راستای درمان بیماری های دهان و فک و صورت را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: در این مرکز انجام تحقیقات علمی در خصوص سرطان های دهان در بخش های پیشگیری، درمان و پس از درمان از اولویت های تحقیقاتی این مرکز به شمار می رود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان