//
کدخبر: ۵۱۱۷۲ //

فاکتور مهم درمان سرطان

فوق تخصص خون و سرطان بالغان گفت: مهمترین عامل در کنار شیوه‌های درمانی سرطان که می ‌تواند در بهبود افراد بیمار نقش زیادی داشته باشد روحیه فرد بیمار است.

فاکتور مهم درمان سرطان
به گزارش فرتاک نیوز،

 کامران رودینی فوق تخصص خون و سرطان بالغان گفت: یک پزشک باید از آگاهی های درست نسبت به بیماری برخوردار باشد زیرا بیماری اجتناب ناپذیر است و هنگامی سراغ فرد می آید که همه فاکتورهای مختلف در آن دخیل باشد که در این هنگام باید از تمام ظرفیت موجود مانند خود بیمار، خانواده وی، امکانات درمانی و وسایل تشخیصی استفاده کرد تا بهترین خدمات به فرد بیمار ارائه شود.

 

 وی عنوان کرد: هر چند که با پیشرفت ‌های روزافزون پزشکی بسیاری از بیماری ‌ها قابلیت پیشگیری، درمان و کند شدن روند ابتلا پیدا کرده‌اند ولی مساله مهمی که در کنار شیوه‌های درمانی می ‌تواند در بهبود افراد بیمار نقش زیادی داشته باشد روحیه فرد بیمار است.

 

رودینی تاکید کرد:مشکلاتی مانند سوءرفتار، سوءتغذیه، استعمال دخانیات، استرس، اضطراب و مشکلات اقتصادی دست به دست هم می ‌دهند و باعث می ‌شوند افراد بیشتری در جامعه در معرض سرطان قرار بگیرند اما داشتن روحیه مثبت، عمر بیماران سرطانی را افزایش می‌دهد و پس از طول دوره درمان فرد یک زندگی عادی را داشته و به جامعه برگردد.

 

خواندن برگه جواب آزمایش را به پزشکتان بسپارید

 

وی ادامه داد: پیشرفت علم به قدری است که تناوب سلیقه ای برای درمان وجود دارد که این کار اضطراب بیماران را افزایش می دهد، معتقدم پزشک باید به گونه ای با بیمار برخورد کند تا فردبه موقع آزمایش های تشخیصی را انجام دهد. همچنین پیگیری و خواندن برگه‌های آزمایش توسط خود بیمار نادرست است و کمکی به وی نمی کند و به عقیده بنده این کار فقط اضطراب بیمار را افزایش می دهد.

 

با دیدن علائم مشکوک در بدنتان به پزشک مراجعه کنید

 

وی یادآور شد: جستجوی بیمار در اینترنت برای یافتن اطلاعاتی بیشتر او را سرگردان می کند و اعتماد بیمار نسبت به پزشک کم می شود و در نهایت سبب از بین رفتن مسائل امیدوار کننده برای بیمار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۱۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان