//
کدخبر: ۵۰۹۶۴ //

با آلرژی پاییزی چگونه مبارزه کنیم؟

افرادی که از آلرژی رنج می برند، ممکن است در فصل پاییز عطسه کنند و یا دچار خس خس سینه شوند، اما کارهایی وجود دارند که میتوانید برای کاهش و تسکین این آلرژی ها انجام دهید.

با آلرژی پاییزی چگونه مبارزه کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

افرادی که از آلرژی رنج می برند، ممکن است در فصل پاییز عطسه کنند و یا دچار خس خس سینه شوند، اما کارهایی وجود دارند که میتوانید برای کاهش و تسکین این آلرژی ها انجام دهید.به گفته متخصصان آلرژی، قبل از بروز علائم دارو مصرف کنید، از قرار گیری در معرض کپک و گرده خودداری کنید.

 

کاهش و تسکین آلرژی ها

دکتر استفن تایلز، رئیس کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی گفت: “اگر احساس می کنید که علائم آلرژی شما هر ساله زودتر و زودتر بروز میکنند، احتمالا اشتباه نمی کنید.”

 

وی در نشست خبری افزود: “تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث ایجاد آلرژی زودهنگام و طولانی تر پاییزی شوند.” علاوه بر این، روزهایی که باد زیاد می آید می تواند علائم حساسیت افزایش یابد، زیرا باد می تواند گرده را از گیاهان، چمن ها و درختان تا ۱۰۰ مایل از منبع آن جا به جا کند.”

 

تایلز نکات زیر را برای کمک به افراد مبتلا به آلرژی فصلی ارائه کرد تا از علائم آنها جلوگیری شود:

 

از پیش برنامه ریزی کنید. مواد آلرژی زای به اصطلاح “پاییزی” در اواسط شهریور ماه کم کم ظاهر می شوند. اگر شما به داروهای آلرژیک عادت دارید، قبل از اینکه علائم شما بروز کنند، شروع به مصرف داروها کنید. همچنین مهم است که مصرف داروهای آلرژیک خود را تا زمانی که مقدار گرده در حدود دو هفته کاهش یابد، متوقف نکنید.

 

رشد کپک را به حداقل برسانید. از بین بردن کپک تقریبا غیر ممکن است. کپک هر کجا آب وجود داشته باشد، به ویژه در زیرزمین ها، حمام ها و نزدیک سینک ظرف شویی، رشد میکنند. کپک در خارج از خانه، حتی در توده های برگ های خشک و مرده نیز زندگی میکنند. بهترین روش برای محدود کردن رشد کپک، به حداقل رساندن رطوبت است. در حمام و توالت از فن استفاده کنید و اگر آبی در جایی مانده است فورا پاک کنید. کپک های قابل رویت را از هر سطحی پاک کنید و اطمینان حاصل کنید که این سطوح تمیز و خشک شده اند. رطوبت را در خانه خود به کمتر از ۶۰ درصد برسانید. تمیز کردن مرتب ناودان ها نیز ایده خوبی است.

 

دوری از گرده. گیاهانی که گل میدهند و گرده های دیگری که باعث علائم آلرژی می شوند نباید وارد خانه شما شوند. حتما کفش های خود را هنگام ورود به منزل، جلوی درب منزل در آورید. اگر در بیرون از منزل کار میکنید، یا ورزش یا بازی کرده اید، دوش بگیرید و لباس های خود را عوض کنید تا گرده هایی که به مو یا بدن شما چسبیده اند، از بین بروند. پنجره های خانه و ماشین خود را ببندید و از تهویه هوا استفاده کنید، به ویژه هنگامی که میزان گرده بالا است. اگر در حال کار در حیاط هستید، پوشیدن دستکش و استفاده از ماسک فیلترینگ را در نظر داشته باشید. افرادی که دارای آلرژی شدید هستند بهتر است به طور کامل از کارهایی که در فضای باز انجام میشوند اجتناب کنند.

 

درخواست کمک: متخصص آلرژی برای شناسایی آلرژن های شما و ارائه برنامه درمان شخصی برای شما آموزش دیده است. این پزشکان به غیر از داروهای آلرژیک، می توانند ایمونوتراپی یا تزریقات آلرژی که عوامل محرک خاص شما را هدف قرار می دهند، ارائه دهند. ایمونوتراپی می تواند به طور چشمگیری علائم شما را تسکین دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۹۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان