//
کدخبر: ۵۰۸۳۳ //

افزایش سرطان در جهان

نائب رئیس انجمن سرطان ایران با بیان اینکه افزایش چشم‌گیر سرطان در طی سال‌های اخیر در تمام کشورها به مرز هشدار رسیده، تاکید کرد: طبق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی میزان شیوع سرطان از رقم 14 میلیون در سال 2012 به رقم 27 میلیارد در سال 2030خواهد رسید.

افزایش سرطان در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر عبدالله فضل علی‌زاده، نائب رئیس انجمن سرطان ایران گفت: در درجه اول توجه به پیشگیری از طریق آگاه سازی مردم از عوامل خطرزا در ایجاد سرطان و همچنین یادآوری عوامل محافظ در برابر سرطان برای مبارزه با این بیماری صورت می‌گیرد. در درجه دوم، ثبت سرطان می‌بایست، مد نظر قرار گیرد تا به این وسیله با آگاهی دقیق تر از میزان ابتلا به انواع سرطان‌ها براساس جنس در نواحی مختلف و سایر عوامل اپیدمیولوژیک از قبیل عادت های محلی، تغذیه، آب و هوا و ... بتوان، عوامل دخیل در ایجاد سرطان را یافته و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

 

وی افزود: افزایش چشم‌گیر سرطان در طی سال‌های اخیر در تمام کشورها به طوری که طبق پیش بینی سازمان بهداشت جهانی از رقم 14 میلیون در سال 2012 به رقم 27 میلیارد در سال 2030خواهد رسید و این رقم در تمام سطوح جامعه بشری کشورهای مختلف اتفاق خواهد افتاد.

 

فضل علیزاده تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی طی سال‌های اخیر سرطان را از نظر میزان بروز شیوع سرطان رتبه بندی کرده است و 5 رتبه را در نظر گرفته است و از بیشترین به پایین طراحی کرده است که در این رتبه بندی ایران در رده چهارم قرار دارد و این یعنی سرطان در ایران نسبت به کشورهای دیگر رقم بالایی ندارد.

 

وی عنوان کرد: با این وجود وظیفه ما این است که برای بیماری مانند سرطان که سرکش است و سیر رو به افزایشی را طی می‌کند استراتژی و پلان‌های متفاوتی را داشته باشیم که بتوانیم در آینده دچار فاجعه نشویم.

 

رئیس انجمن سرطان ایران گفت: ما اگر چنین برنامه‌هایی را دنبال کنیم مطمئنا در آینده نزدیک مشکل آنچنانی در مبارزه با سرطان و کنترل آن و کمک رسانی به بیماران سرطانی نخواهیم داشت. و توصیه ما به مردم مساله پیشگیری و داشتن آگاهی بیشتر درباره عوامل خطر زا است و این وظیفه فرد است که چقدر به سلامت خود و خانواده اهمیت دهد.

 

به گفته دکتر فضل علی زاده، برنامه نظام ثبت سرطان کشوری، پایه‌ای اساسی و ریشه‌ای برای برنامه‌های پیشگیری از سرطان در کل کشور است، چرا که هدف وزارت بهداشت در مورد سرطان‌ها، پیشگیری و کنترل انواع آن است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۸۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان