//
کدخبر: ۵۰۷۸۱ //

فواید بی نظیر یک میوه گرمسیری

نارگیل سرشار از فیبر بوده که در عمل هضم و گوارش مفید است. همچنین این میوه حاوی آهن و سایر موادمعدنی می باشد، اما باید توجه داشته باشید که نارگیل میزان بالایی چربی دارد.

فواید بی نظیر یک میوه گرمسیری
به گزارش فرتاک نیوز،

 نارگیل سرشار از فیبر بوده که در عمل هضم و گوارش مفید است. همچنین این میوه حاوی آهن و سایر موادمعدنی می باشد، اما باید توجه داشته باشید که نارگیل میزان  بالایی چربی دارد.

 

کالری و چربی

یک عدد نارگیل اندازه متوسط حاوی وزنی در حدود ۳۹۷ گرم با ۱۴۰۵ کالری است. در صورتیکه این میوه را به تکه های ۵ سانتی متری برش دهید، هر تکه مصرفی ۱۵۹ کالری دارد. کل چربی موجود در یک نارگیل در حدود ۱۳۳ گرم است. هر تکه ۵ سانتی متری تقریبا ۱۵ گرم چربی کل داشته که ۱۳ گرم آن چربی اشباع شده است. براساس انجمن قلب امریکا، در صورت پیروی از یک رژیم غذایی روزانه با ۲۰۰۰ کالری، می توانید ۷۸ گرم چربی در روز استفاده کنید، اما بیشتر از ۱۶ گرم از این چربی ها نباید اشباع شده باشد. با توجه به اینکه نارگیل حاوی میزان بالایی چربی اشباع شده است، بنابراین دریافت نارگیل را به قسمت های کوچکی در یک رژیم غذایی متعادل محدود کنید.

 

فیبر بالا و بدون کلسترول

نارگیل حاوی فیبر بالا و بدون کلسترول است. موادغذایی سرشار از فیبر به کنترل قندخون، کلسترول و افزایش حس سیری کمک می کند. میزان مصرف روزانه توصیه شده فیبر برای بانوان ۲۵ گرم و برای مردان ۳۸ گرم است. یک تکه نارگیل ۴ گرم فیبر غذایی را برای بدن فراهم می کند. از طرفی یک نارگیل کامل حاوی ۳۶ گرم فیبر می باشد. انجمن قلب امریکا مصرف میزان زیادی از فیبر را توصیه می کند زیرا خطر سکته و افزایش فشار خون را کاهش می دهد.

 

آهن و سایر موادمعدنی

مصرف یک تکه نارگیل ۲ میلی گرم آهن به رژیم غذایی اضافه می کند که در حدود ۱۱ درصد از نیاز روزانه توصیه شده محسوب می شود. متابولیسم بدن آهن را برای کمک به حمل اکسیژن از میان جریان خون به تمام بخش های بدن مصرف می کند. یک تکه نارگیل همچنین حاوی ۱۶۰ میلی گرم پتاسیم بوده که به تنظیم ضربان قلب کمک خواهد کرد. همچنین حاوی ۵۱ میلی گرم فسفر برای تقویت دندان ها و سیستم اسکلتی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۰۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان