//
کدخبر: ۴۵۵۲۴۲ //

رازهای دوقلو باردار شدن: افزایش شانس با روش‌های طبیعی و تغذیه‌ای

دوقلو باردار شدن آرزوی بسیاری از زوج‌ها است. در حالی که عوامل ژنتیکی نقش مهمی در دوقلوزایی دارند، روش‌های طبیعی و تغذیه‌ای نیز می‌توانند شانس شما را برای باردار شدن دو قلاده افزایش دهند.

رازهای دوقلو باردار شدن: افزایش شانس با روش‌های طبیعی و تغذیه‌ای
به گزارش فرتاک نیوز،

برای اکثر افراد، ایده دوقلو داشتن مثبت است و بسیاری از زوج ها در واقع آرزوی داشتن دوقلو در بارداری را دارند. خبر خوب این است که روش های تجربه شده ای به این منظور وجود دارند که می‌تواند شما را به آرزوی خود نزدیک کند. در ادامه می‌گوییم برای دوقلو باردار شدن چه باید کرد؟ برای دوقلو شدن بچه چی بخوریم؟

برای دوقلو باردار شدن چه باید کرد؟

مطالعات نشان داده است انجام برخی کارها یا رعایت بعضی از مسائل می‌تواند به دوقلو شدن جنین کمک کند. از جمله کارهایی که برای دوقلو باردار شدن می‌توان انجام داد، عبارتند از:

افزایش وزن

زنانی که BMI بالاتری دارند، بیشتر در بارداری دوقلو خواهند داشت. با این حال، این یک عادت سالم نیست و یک زن در صورت بارداری و اضافه وزن باید با پزشک خود مشورت کند.

فاصله قبل از لقاح

برای باردار شدن در مدت کوتاهی پس از بچه دار شدن عجله نکنید. کارشناسان توصیه می کنند که شکافی در بارداری ایجاد شود، که می تواند شانس دوقلوزایی را نیز افزایش دهد.

از قرص‌های ضدبارداری استفاده کنید

با قطع مصرف قرص‌های ضد بارداری، هورمون‌های او نوسان می‌کنند و مدتی طول می‌کشد تا به ریتم طبیعی خود بازگردد. این شار هورمونی شانس آزادسازی تخمک های متعدد را افزایش می دهد و منجر به بارداری با دوقلو می شود.

فرزند آوری بیشتر

بچه دار شدن بیشتر شانس دوقلوزایی طبیعی را برای خانم ها افزایش می دهد. تولید چندین تخمک در طول تخمک گذاری برای بدن زن آسانتر می شود، هر چه بیشتر باردار باشد. اما، این بدان معنا نیست که فقط برای داشتن دوقلو نیاز به چند نوزاد دارید. با پزشک خود صحبت کنید که می تواند جایگزین های بیشتری برای این کار پیشنهاد کند.

ادامه دادن به شیردهی

بدن زن در طول شیردهی درصد بیشتری از پرولاکتین تولید می کند که شانس دوقلو شدن او را افزایش می دهد.

برای مرد (شوهر)

به دلیل محتوای بالای روی، خوردن صدف می تواند به افزایش تولید اسپرم کمک کند. اعتقاد بر این است که روی به حرکت اسپرم کمک می کند و پزشکان مصرف 14 میلی گرم روی در روز را توصیه می کنند.

برای دوقلو شدن بچه چی بخوریم؟

برای دوقلو شدن بچه چی بخوریم؟

غذاهای محرک تخمک گذاری

چند غذا وجود دارند که به طور طبیعی سرعت تخمک گذاری را افزایش می دهند و تخمدان ها را تحریک می کنند تا چندین تخمک آزاد کنند. این گونه غذاهای محرک تخمک گذاری عبارتند از کاساوا (یک سیب زمینی شیرین وحشی آفریقایی)، توفو، ایزوفلاون سویا، غلات کامل و گندم کامل.

لبنیات

اکثر پزشکان در چنین مواردی مصرف لبنیات و غذاهای پر کالری را توصیه می کنند. در مطالعه ای که توسط دکتر گری استاینمن انجام شد، زنانی که لبنیات بیشتری می خورند، 5 برابر بیشتر در معرض بارداری دوقلو هستند. مطالعات مختلف همچنین نشان داده است که وگان ها کمتر دوقلو باردار می شوند. بنابراین، بهترین شانس این است که مصرف لبنیات و گوشت را افزایش دهید تا شانس دوقلوزایی خود را افزایش دهید. مصرف لبنیات احتمال بارداری چند قلویی را در زنان افزایش می دهد.

فولات برای دوقلو شدن بچه

در مطالعات نشان داده شده است که فولات 40 درصد در بارداری های دوقلو افزایش می یابد. اگرچه، به نظر می رسد که این برای زنانی باشد که تحت درمان های IVF قرار گرفته اند. افزایش اسید فولیک (حدود 400 تا 1000 میکروگرم در روز) نیز یک راه طبیعی برای بارداری دوقلو است. اسید فولیک همچنین خطر نقص لوله عصبی در دوران بارداری را کاهش می دهد و به رشد سالم کودک کمک می کند. غذاهایی که به افزایش سطح ویتامین B9 زنان کمک می کنند عبارتند از: گوجه فرنگی، کاهو، اسفناج، توت فرنگی، زرده تخم مرغ، تخمه آفتابگردان، کلم بروکلی، خربزه عسلک، مارچوبه و جگر.

ریشه ماکا برای دوقلو شدن

مصرف ریشه ماکا برای مردان و زنانی که با مشکلات باروری مواجه هستند بسیار مفید است . علاوه بر این، مصرف ریشه ماچا برای زنانی که مایل به داشتن نوزادان دوقلو هستند، توصیه می شود، زیرا می تواند باروری آنها را افزایش دهد. اگرچه شواهد زیادی در دسترس نیست که این ادعا را تأیید کند، ارزش آن را دارد که به آن نگاه کنید. این ریشه را می توان به صورت خام، خشک یا پودر مصرف کرد.

کربوهیدرات های پیچیده برای دو قلو دارن شدن

اگر می خواهید برای نوزادان دوقلو برنامه ریزی کنید، کربوهیدرات های پیچیده گزینه خوبی هستند. کربوهیدرات ها برای بدن شما عالی هستند و بهتر است به جای اینکه فقط کربوهیدرات های ساده را در رژیم غذایی خود قرار دهید، از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید. مواد غذایی مانند لوبیا، غلات و سبزیجات منبع عالی کربوهیدرات های پیچیده هستند. به دلیل افزایش باروری با این نوع رژیم غذایی، نه تنها احتمال دوقلوزایی بیشتر است، بلکه رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات های پیچیده حتی ممکن است به پیشگیری از نقص های عصبی مادرزادی در نوزادان کمک کند.

غذاهای غنی از روی برای دوقلو شدن بارداری

باروری مردان و زنان توسط روی افزایش می یابد. با افزایش تحرک اسپرم و تعداد اسپرم، بارداری دوقلو را ساده‌تر می‌کند. منابع طبیعی روی شامل غلات کامل، لوبیا، صدف، صدف، خرچنگ و سایر سخت پوستان است. علاوه بر این، مکمل‌های روی در مغازه‌ها به فروش می‌رسند که فقط پس از مشورت با پزشک باید مصرف شوند.

آناناس برای دوقلو باردار شدن

میوه های سالم مانند آناناس باعث افزایش باروری و بارداری می شود. بروملین، آنزیمی که التهاب را کاهش می دهد و جریان خون را به رحم تشویق می کند، در آناناس فراوان است. رژیم غذایی سرشار از آناناس ممکن است احتمال داشتن دوقلو را افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان