//
کدخبر: ۴۵۳۳۳۶ //

بهترین روش لاغری و کاهش وزن / لاغری با شنا کردن امکان پذیر است؟

لاغری با شنا یعنی انجام حرکات منظم دست‌ها و پاها که پیشروی شما بر سطح آب را فراهم می‌سازد تا کالری زیادی از بدن شما دفع شده و به واسطه آن چربی بسیار زیادی بسوزانید. این ورزش می‌تواند برای افراد بسیار زیادی مفید باشد؛ به عنوان مثال کسانی که مفاصل آسیب دیده و آزرده دارند، می‌توانند از این ورزش آبی استفاده کننده که آسیب بسیار کمتری برای بدن آن‌ها به دنبال دارد.

بهترین روش لاغری و کاهش وزن / لاغری با شنا کردن امکان پذیر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید فکر کنید برای کاهش وزن باید به باشگاه بروید ولی اجازه بدهید تا کاهش وزن با شنا به شما قابلیت‌های خودش را نشان دهد. ورزش شنا علاوه بر دفع کالری می‌تواند در یک روز گرم بسیار برای شما مفید باشد به شرط آنکه لاغری با شنا همراه با 10 تکنیک کاربردی را در دستور کار قرار دهید:

  • تاثیر شنا در لاغری قبل از خوردن غذا در صبح
  • شنا و لاغری؛ با شدت و سرعت بیشتر آن را انجام دهید
  • در یک کلاس شنا، آموزش شنا حرفه‌ای را یاد بگیرید
  • روال شنای خود را تغییر دهید
  • فواید شنا برای لاغری با چهار تا پنج روز در هفته
  • لاغری و کاهش وزن با شنا کردن را آهسته شروع کنید
  • چربی سوزی از طریق شنا با ایروبیک در آب
  • برنامه تمرینی شنا برای لاغری با نودل شناور یا تخته شنا
  • لاغری سریع با استخر به واسطه وزنه
  • تنظیم رژیم غذایی برای چربی‌سوزی بیشتر

10 نکته برای کاهش وزن با ورزش شنا

10 نکته برای کاهش وزن با ورزش شنا یعنی شما با استفاده از این تکنیک‌ها بتوانید چربی‌های اضافه بدنتان را از بین ببرید. همچنین این حرکات می‌تواند برای افزایش توان عضلانی مورد استفاده قرار بگیرند یا در راستای تغییر تمرین‌های ورزشی باشد، در ادامه 10 نکته مهم برای شما شرح داده می‌شود:

1.      تاثیر شنا در لاغری قبل از خوردن غذا در صبح

تاثیر شنا در لاغری قبل از خوردن غذا در صبح؛ یعنی شما قبل از خوردن صبحانه به استخر بروید و در آنجا ورزش شنا برای لاغری را در دستور کار قرار دهید. اما شاید برای تمام افراد این موضوع امکان پذیر نباشد و همه نتوانند کاهش وزن با شنا کردن را در صبح تجربه کنند. اما اگر موقعیت این را دارید که قبل از کار یا خوردن صبحانه به استخر بروید، قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. چربی سوزی با شنا در حالت ناشتا بسیار زیاد است، در این موقعیت بدن شما از ذخایر چربی به عنوان انرژی استفاده می‌کند. این ورزش آبی نه تنها یکی از ورزش‌های هوازی محسوب می‌شود، بلکه یک تمرین برای کل عضلات بدن نیز هست، در نتیجه شما می‌توانید پس از انجام دادن آن انتظار نتایج عالی را داشته باشید.

 

2.      شنا و لاغری؛ با شدت و سرعت بیشتر آن را انجام دهید

شنا و لاغری؛ با شدت و سرعت بیشتر می‌تواند زمینه سوزاندن چربی بیشتر را در بدن شما فراهم کند. زمانی که مهارت‌های شما در زمینه شنا افزایش پیدا می‌کند، ضربان قلب شما افزایش چندانی پیدا نمی‌کند. این موضوع می‌تواند زمینه چربی سوزی را کمی با اختلال مواجه کند. برای اینکه بتوانید ضربان قلب خود را بالا نگه دارید، باید بتوانید شدت حرکات خود را بیشتر کرده و سرعت حرکات خود را افزایش دهید. برای کنترل کردن ضربان قلب خود هنگام شنا می‌توانید از یک ردیاب تناسب اندام ضدآب استفاده کنید. به طور معمول این حرکات باید تپش قلب شما را در بین 50 تا 70 درصد حداکثر ضربان قلب شما باشد. برای اندازه‌گیری حداکثر ضربان قلب باید سن خود را از عدد 220 کنید و بین 50 تا 70 درصد آن را محاسبه کنید تا یک شنای بهینه داشته باشید.

3.      در یک کلاس شنا، آموزش شنا حرفه‌ای را یاد بگیرید

در یک کلاس شنا، آموزش شنا حرفه‌ای را یاد بگیرید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا به صورت حرفه‌ای شناور ماندن روی آب و سر خوردن روی آن را فرا بگیرید. با این کار می‌توانید مدت زمان بیشتری شنا کرده و کمتر خسته شوید. در این صورت می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید و به فرم ایده‌آل بدن خود برسید.

4.      روال شنای خود را تغییر دهید

روال شنای خود را تغییر دهید، یعنی اگر با همان روال قبل به ورزش شنا بپردازید و برای مدت‌ها از یک روش و یک تکنیک استفاده کنید، در نهایت منجر به برخورد با یک پلاتو خواهد شد. از منطقه امن خود خارج شوید و اصلاح روش‌های خود را در دستور کار قرار دهید، این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید تمام عضلات بدن خود را درگیر کنید تا بیشترین نتیجه را برای شما رقم بزند.

5.      فواید شنا برای لاغری با چهار تا پنج روز در هفته

فواید شنا برای لاغری با چهار تا پنج روز در هفته می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. فعالیت بدنی بیشتر با کاهش وزن رابطه مستقیمی دارد. یعنی فرقی ندارد که شما بدوید، پیاده روی کنید، از تهجیزات کاردیو استفاده کنید یا ورزش شنا را انجام دهید. به گفته محققان بهتر است که برای سوزاندن چربی ییشتر بین چهار تا پنج روز در هفته شنا کنید.

6.      لاغری و کاهش وزن با شنا کردن را آهسته شروع کنید

لاغری و کاهش وزن با شنا کردن را آهسته شروع کنید، این توصیه را بسیار جدی بگیرید. اگر شما با حرکات سنگین و تعداد دقیقه‌های زیاد ورزش آبی شنا را شروع کنید، ممکن است که در ادامه راه به شما احساس درد عضلانی و خستگی زیاد دست بدهد، در این صورت ممکن است که اواسط راه تسلیم شده و نتوانید این کار را به صورت مستمر انجام دهید. بهتر است در اوایل که هنوز عادت ندارید، این کار را بین 15 تا 20 دقیقه در روز و به صورت روز درمیان انجام دهید. در ادامه می‌توانید به تدریج آن را به 30 دقیقه در روز افزایش دهید و 5 روز در هفته آن را انجام دهید.

7.      چربی سوزی از طریق شنا با ایروبیک در آب

چربی سوزی از طریق شنا با ایروبیک در آب، یعنی در روزهایی که تعطیل هستید و می‌خواهید یک ریکاوری فعال را تجربه کنید؛ می‌توانید در یک کلاس ایروبیک در آب ثبت نام کنید که استرس بسیار کمتری برای شما به همراه دارد.

نکات مهم برای شنا لاغری

نکات مهم برای شنا لاغری به این صورت است که باید حالت‌های مختلف شنا را امتحان کنید تا بتوانید مدلی که بیشترین ماهیچه را درگیر می‌کند، بشناسید. پیشنهاد ما این است که یک روز شنای معمولی را انجام دهید و در روز بعدی شنای پروانه را انجام دهید. شنای پروانه می‌تواند کل بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد، به این دلیل که سخت‌ترین حالت شنا کردن است. ورزش شنای پروانه بیشترین کالری را در بدن شما می‌سوزاند، کرال سینه در جایگاه دوم و کرال پشت در جایگاه سوم قرار دارد.

افسانه‌ای رایج در مورد ورزش شنا

افسانه‌ای رایج در مورد ورزش شنا وجود دارد که به کودکان تازه وارد آموزش داده می‌شود که بعد از غذا بین 30 تا 60 دقیقه هرگز شنا نکنند. در قدیم تصور می‌کردند که هنگام غذا خوردن مقدار زیادی خون به سمت معده می‌رود تا معده شما بتواند به درستی غذا را هضم کند. در این صورت مقدار خون موجود در دست و پاها کم شده و هنگام شنا کردن ممکن است که انرژی کم بیاورید یا دست و پای شما سریع‌تر خسته شود. به همین دلیل ممکن است که خطر غرق شدن کودکان را به دنبال داشته باشد. شاید این باوری رایج در بین افراد باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۳۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان