//
کدخبر: ۴۴۹۷۳۷ //

زنان باردار نوشیدنی های انرژی زا اصلا نخورند

یک متخصص می گوید، وقتی صحبت از بارداری و نوشیدنی های کافئین دار به میان می آید، بهتر است کمتر از آن استفاده کنند و به زنان هشدار می دهد به ویژه از نوشیدنی های انرژی زا اجتناب کنند.

زنان باردار نوشیدنی های انرژی زا اصلا نخورند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر دیوید نلسون در یک نشست خبری مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس (UT) در دالاس گفت: نوشیدنی های انرژی زا حاوی مقادیر متفاوتی کافئین هستند، بنابراین برچسب های تغذیه را بررسی کنید تا متوجه شوید چه مقدار کافئین و سایر مواد تشکیل دهنده آنها وجود دارد. او رئیس بخش پزشکی مادر و جنین است.

نلسون خاطرنشان کرد: محتوای کافئین نوشیدنی های انرژی زا می تواند از 50 میلی گرم تا 500 میلی گرم در قوطی ها و بطری های 8 تا 24 اونس متغیر باشد.

در طول بارداری یا هنگام تلاش برای باردار شدن، دستورالعمل های محققان توصیه می کند که زنان کمتر از 200 میلی گرم کافئین در روز مصرف کنند. به گفته کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان، به نظر نمی رسد که این سطح با سقط جنین یا زایمان زودرس مرتبط باشد. با این حال، رابطه بین مصرف کافئین و محدودیت رشد جنین نامشخص است.

یک فنجان قهوه با قدرت کامل 8 اونس حاوی کمتر از 100 میلی گرم کافئین است. یک کوکاکولا 12 اونسی حدود 34 میلی گرم کافئین دارد. کوکای رژیمی 46 میلی گرم کافئین دارد. شات های انرژی کوچک و 2 اونس مایع حدود 200 میلی گرم کافئین دارند.

مقررات ایالات متحده در مورد برچسب زدن محتوا و هشدارهای بهداشتی برای نوشیدنی های انرژی زا بسیار ضعیف هستند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده نوشیدنی های انرژی زا را تنظیم نمی کند.

بر اساس آخرین ویرایش ویلیامز مامایی، راهنمای زنان و زایمان، تأثیر کافئین بر پیامدهای نامطلوب بارداری موضوعی بحث برانگیز است. مصرف زیاد حدود 500 میلی گرم در روز خطر سقط جنین را اندکی افزایش می دهد.

مطالعات روی کمتر از 200 میلی گرم در روز خطر بالاتری را شناسایی نکرده است. مطالعه اخیر دیگری که روی بیماران از 10 ایالت انجام شد، نشان داد که مصرف روزانه کافئین قبل از بارداری یا سه ماهه اول بارداری به شدت با نقایص مادرزادی مرتبط نیست.

نلسون خاطرنشان کرد که محدود کردن مصرف کافئین ممکن است دشوار باشد. علائم ترک می تواند شامل سردرد، خستگی و خواب آلودگی، خلق و خوی افسرده، تحریک پذیری و مشکل در تمرکز باشد.

وی گفت: کاهش تدریجی مصرف کافئین طی چند هفته قبل از برنامه ریزی بارداری، یا زمانی که متوجه بارداری خود می شوید، می تواند به جلوگیری از ترک کافئین کمک کند.

نلسون چند راه بدون کافئین برای افزایش انرژی پیشنهاد کرد. آنها شامل ورزش منظم، خوردن غذاهای سالم، نوشیدن آب زیاد، استراحت یا چرت زدن و پیروی از یک برنامه منظم خواب هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۷۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان