//
کدخبر: ۴۴۸۹۱۳ //

مراقبت از گوش و شنوایی را به واقعیت تبدیل کنید

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در جهان بیش از 80 درصد از نیازهای مربوط به مراقبت از گوش و شنوایی نادیده گرفته می شود اظهار کرد: عدم توجه به کم شنوایی، سالانه قریب به یک تریلیون دلار در سطح جهان هزینه تحمیل می کند.

مراقبت از گوش و شنوایی را به واقعیت تبدیل کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مجید جعفری نژاد با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، 2 مارس مصادف با 13 اسفند 1402 به عنوان روز جهانی شنوایی با شعار" تغییر نگرش: مراقبت از گوش و شنوایی را به واقعیت تبدیل کنیم!" نامگذاری شده است  خاطر نشان کرد: مقابله با نگرش های نادرست رایج، مربوط به مشکلات گوش و شنوایی در میان مردم جامعه و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کشور از جمله اهداف روز جهانی شنوایی است.

وی با بیان اینکه درک نادرست، عمیق و ریشه دار اجتماعی و نگرش های انگ کم شنوایی، عوامل کلیدی هستند که تلاش ها برای پیشگیری و رسیدگی به کم شنوایی را ناموفق می کنند تصریح کرد: تغییر نگرش های مربوط به مراقبت از سلامت گوش و شنوایی برای بهبود سطح دسترسی و کاهش هزینه های القایی بدلیل بی توجهی به کم شنوایی نیاز به نگاهی جدی دارد.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: حمایت سیاست گذاران و جامعه مدنی در خصوص زدودن نگرش های نادرست و ذهنیت‌های تحقیرآمیز مربوط به کم شنوایی، گامی حیاتی برای اطمینان از دسترسی عادلانه مردم به مراقبت‌های گوش و شنوایی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان