//
کدخبر: ۴۴۶۲۳۰ //

راه هایی ساده برای درمان انواع بیماری ها

متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروزه ثابت شده که تغذیه سالم در پیشگیری از انواع بیماری‌ها مؤثر بوده واصلاح الگوی غذایی و سبک زندگی هم نقش بسزایی در درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد.

راه هایی ساده برای درمان انواع بیماری ها
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سارا موحد اظهار کرد: باید در برنامه‌ غذایی‌مان هرم غذایی را مدنظر قرار دهیم و از تمامی گروه‌های غذایی استفاده نماییم و تأکید ویژه‌مان به تمامی گروه‌های جامعه به‌خصوص افراد سالم این است که هیچ یک از وعده‌‌های غذایی را حذف نکنند.

عضو هیأت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تغذیه سالم نه تنها در پیشگیری از بیماری‌های سرطان، دابت، فشارخون، سکته‌های قلبی و مغزی و غیره مؤثر است، بلکه نقش بسزایی هم در درمان مؤفقیت‌آمیز بسیاری از بیماری‌ها دارد، خاطرنشان کرد: نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر اثبات شده بوده و باید برای دوری از انواع بیماری‌ها به مواردی همچون عدم افراط و تفریط در مصرف انواع مواد غذایی، نرمال نگه داشتن وزن و داشتن فعالیت بدنی مناسب توجه نماییم.

دکتر موحد اضافه کرد: تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب همانند 2 بال به هم پیوسته هستند که رابطه مستقیمی با هم دارند و حرکت درست هر یک از این بالها نقش مؤثری در سلامت فرد و جامعه دارد و این دو بال لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی ضمن اشاره به مصرف روزانه حداقل 400 گرم میوه‌جات و سبزیجات، بیان کرد: نوع میوه‌جات و سبزیجات مصرفی مهم نیست، اما باید حتماً تنوع داشته باشد و اینکه هیچگاه نباید تصور کنیم که رژیم سالم یک رژیم گران است و با می‌توانیم بهترین از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های مفید را بدون پرداخت هزینه‌‎های زیاد مصرف نماییم و در این خصوص تنها باید دقت لازم را در انتخاب‌های غذایی‌مان داشته باشیم.

عضو هیأت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مصرف غذاهای مانده و کپک زده توصیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در خصوص مصرف غذاهای کپک زده اثبات شده که موجب ابتلای آن فرد به بیماری سرطان شده است و مشکلات دیگر به‌وجود آمده ناشی از مصرف انواع فست فوت‌ها و همچنین غذاهای مانده بوده است.

عضو هیأت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه غذاهای خانگی به لحاظ کیفی از ارزش بالاتری به نسبت غذاهای بیرون برخوردار هستند، تصریح کرد: ما معتقدیم همان غذای ساده‌ای که در خانه آماده می‌شود به مراتب بهتر از فست‌فود است و یکی از عیب‌های بزرگ فست‌فودها این است که انرژی بالایی دارد و اینکه ویتامین‌ها و املاح آن هم کم است و موجب چاقی می‌شود.

وی افزود: به افراد بیماری که در حال درمان بیماری‌شان هستند توصیه می‌کنیم که در کنار مصرف داروهای تجویزی از سوی پزشک معالج خود، تغذیه سالم را هم در برنامه غذایی روزانه خود لحاظ نمایند و اینکه از پزشک و یا کارشناس تغذیه خود در خصوص ملاحظات غذایی بیماری‌شان سؤال کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۲۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان