//
کدخبر: ۴۴۴۹۳۸ //

خواص استفاده از لیمو از دیدگاه طب ایرانی

دانش آموخته ی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: لیمو یکی از میوه‌های پرطرفدار و البته پرخاصیت است که از آن برای تهیه شربت، پخت غذا، ساخت لیموناد و سایر نوشیدنی‌ها استفاده می شود.

خواص استفاده از لیمو از دیدگاه طب ایرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر شهین سعیدی خاطر نشان کرد: طبع لیمو سرد و خشک است و البته طبع لیمو شیرین و ترش یکی است و برای هر دو می‌توان خواص یکسانی در نظر گرفت.

دکتر سعیدی تصریح کرد: مصرف لیمو در درمان تب و گرمازدگی و سردرد های ناشی از آن مفید است،همچنین مصرف شربت‌ خنک با اندکی آبلیمو موجب رفع خستگی و کاهش حرارت بدن می‌شود.

دانش آموخته ی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، مصرف آبلیمو با غذاهای چرب را موثر دانست و افزود:آبلیمو باعث هضم بهتر می شود و از بروز نفخ و سنگینی بعد از غذا جلوگیری میکند.

وی با بیان اینکه آبلیمو خون را رقیق و صاف و سم زدایی می کند، لذا در تقویت معده و پاکسازی کبد  مفید است.تصریح کرد: آبلیمو اثر ضد التهابی دارد و در التهاب درمان گلودرد وعلائم سرماخوردگی  توصیه می شود.

دانش آموخته ی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مصلح آبلیمو، عسل است، لذا استفاده از شربت عسل با آبلیموی ترش در بیماریهای تنفسی، علائم گوارشی  و در افراد گرم مزاج در حالت سلامت توصیه شده است.

دکتر سعیدی به عوارض مصرف بیش از حد آبلیمو اشاره نمود و گفت: با وجود خواص فراوان لیمو ترش ، باید اعتدال در مصرف رعایت شود.مصرف آن در زمان خالی بودن معده وهمزمان با  لبنیات توصیه نمیشود .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۹۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان