//
کدخبر: ۴۳۸۴۲۳ //

علائم فشارخون کُشنده را بشناسید

یک متخصص قلب و عروق گفت: فشارخون کُشنده علائمی مثل سردرد پس سر، دوبینی، مگس پران، تنگی نفس، تهوع و سرگیجه ایجاد می کند.

علائم فشارخون کُشنده را بشناسید

منوچهر قارونی در گفتگو با رادیو سلامت با بیان اینکه فشارخون یک ارثی است و اولین علامت آن بی علامتی است، افزود: بی توجهی به درمان آن می‌تواند آن را به فشارخون کُشنده تبدیل کند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به فشارخون بالا بهتر است ۲ بار در روز فشارخون خود را اندازه گیری کنند، ادامه داد: یک بار صبح موقع از خواب بیدار شدن و یک بار عصر، فشارخون نباید به صورت وسواس گونه اندازه گیری شود.

قارونی با تاکید بر اینکه ورزش کردن، کاهش وزن در حد ۲ الی ۳ کیلوگرم، مصرف سیر و گریپ فروت می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند، گفت: اما این موارد جایگزین مصرف دارو نمی‌شوند و افراد مبتلا به فشارخون باید تا آخر عمر زیر نظر پزشک خود دارو مصرف کنند.

وی تاکید کرد: کنترل فشارخون در همه افراد مبتلا به فشارخون بالا با یک نسخه واحد انجام نمی‌شود و هر بیمار با توجه به شرایط و سن خودش دارو دریافت می‌کند.

این متخصص قلب و عروق، درباره افرادی که همیشه فشارخون پایین دارند، افزود: اگر این افراد سرگیجه و مشکلی ندارند این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند و در صورت بروز افت قندخون در افراد مبتلا به دیابت، به او که هوشیار است ماده قندی بدهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان