//
کدخبر: ۴۳۶۳۰۶ //

فشار خون بالا بی علامت است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فشار خون بالا، معمولاً بدون علامت است و متاسفانه بیشتر مردم اطلاعی از بیماری خود ندارند.

فشار خون بالا بی علامت است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مهدی زنگنه، در گفت وگویی- افزود: بیماری دیابت و فشار خون دو بیماری هستند که بیشتر خانواده ها درگیر آن هستند و چهار عامل خطر اصلی ابتلا به بیماری های غیرواگیر شامل تغذیه نامناسب، کم تحرکی، مصرف الکل و دخانیات است که خوشبختانه این عوامل قابل کنترل است.

به گفته دکتر زنگنه، بیماری های قلبی و عروقی، سوانح و حوادث و سرطان به ترتیب به عنوان سه علت اصلی مرگ ومیر در جامعه به شمار می روند.

دکتر زنگنه، ورزش و تحرک بدنی را مهمترین عامل کنترل بیماری های غیر واگیر عنوان کرد و افزود: فعالیت منظم بدنی به مدت ۳۰ دقیقه در روز (۱۵۰ دقیقه در هفته) می تواند از بروز بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری نماید.

وی در خصوص پویش ملی سلامت گفت: پویش ملی سلامت، فرصت  مناسبی را برای آگاهی از فشار خون و دیابت ایجاد کرده است و تمامی افراد ۱۸ سال و بالاتر می‌توانند جهت اطلاع از فشار خون و قند خود به پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند.

گفتنی است: غربالگری فشار خون و دیابت در قالب پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان نیز آغاز شده و ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۳۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان