//
کدخبر: ۴۳۶۲۹۱ //

خواص دارویی جعفری

) مهمترین خاصیت دارویی جعفری Petroselinum crispum) تاثیر آن بر سیستم گوارش باشد که به خواص ضد اسپاسم و التهاب، ملین و آرام بخش آن مربوط می باشد.

خواص دارویی جعفری
به گزارش فرتاک نیوز،

جعفری Petroselinum crispum) ) به عنوان آرام بخش، تونیک گوارشی، دیورتیک، ضدعفونی کننده دستگاه ادراری، ضد انگل، ضد درد و ضد التهاب و برای درمان آمنوره، دیسمنوره، اختلال گوارشی، فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری ادراری، اوتیسم، خرناس، دیابت و همچنین بیماری های مختلف پوستی در طب سنتی و عامیانه کاربرد دارد.

فنل‌ها و فلاونوئیدها به ویژه apigenin، apiin و 6 "-Acetiylapine؛ اسانس عمدتا میریستیکین و apiol؛ و همچنین کومارین ها به عنوان ترکیبات فعال شناسایی شده در این گیاه هستند. این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان، هپاتواستروئید، ضد دیابت، ضد درد، اسپاسمولیتیک، ضد پلاکت، محافظ معده و سیستم گوارشی، ملین، ضد باکتری، ضد باکتری و ضد قارچ است.

  • شاید مهمترین خاصیت دارویی این گیاه تاثیر آن بر سیستم گوارش باشد که به خواص ضد اسپاسم و التهاب، ملین و آرام بخش آن مربوط می باشد.

  • به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده بالا در درمان بیماریها و عفونتهای سیستم ادراری موثر می باشد.

  • تاثیر آن بر آمنوره و دیسمنوره می تواند به دلیل خواص ضد پلاکت، آنتی کواگولانت، اسپاسمولیتیک، ضد درد و همچنین فعالیت استروژنیک مرتبط باشد.

  • این گیاه میتواند به دلیل فعالیت استروژنی موجب سقط جنین شود.

  • تاثیر آن بر سیتم قلب و عروق با اثر آن بر کاهش فشار خون بالا مربوط به آنتی بادی های هیپوتانسی، ضد پلاکتی و مکانیسم کرونوتروپیک باشد.

  • اثر مفید آن در درمان هموروئید به علت وجود آنتی اکسیدانها و ترکیبات ضد التهابی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۲۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان