//
کدخبر: ۴۳۵۹۰۷ //
ترک اعتیاد

خدمات ترک اعتیاد تحت پوشش بیمه است؟

معاون بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه بیمه ها خدمات ترک اعتیاد را تحت پوشش قرار می دهند که به صورت سرپایی بوده و شامل سم زدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات روان درمانی گروهی و انفرادی و غیره است، گفت: البته ملاک پرداخت است. هزینه درمان اعتیاد برای بیماران تحت پوشش سامانه الکترونیکی بر اساس تعرفه دولتی است.

خدمات ترک اعتیاد تحت پوشش بیمه است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

خدمات درمانی و کاهش آسیب اعتیاد بیماران مبتلا به اختلالات مصرف مواد از سال 1392 (به استثنای سال 1397 که بودجه ای برای این طرح در نظر گرفته نشده) در نهادهای مجاز دولتی، عمومی، غیردولتی. ، خصوصی، خیریه و وقف بر اساس آخرین تعرفه مصوب هیات وزیران انجام می شود.

کدام خدمات ترک اعتیاد تحت پوشش بیمه قرار می گیرند؟

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت، بیمه ها خدماتی را در این زمینه پوشش می دهند که به صورت سرپایی هستند که شامل سم زدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات روان درمانی گروهی و فردی و… می شود و در خدمات سرپایی ترک اعتیاد سهم بیمه 70 درصد است. و حتی برای افراد بی بضاعت نیز بیمه ترک اعتیاد می تواند تا 90 درصد را پوشش دهد اما مرجع تشخیص این فرد بی بضاعت معرفی نامه سازمان بهزیستی است تا با پوشش 90 درصدی خدمات دریافت کنند.

وی افزود: ثبت اطلاعات مراکز ارائه دهنده خدمات ترک اعتیاد در سامانه الکترونیکی بیمه درمان اختلالات مصرف مواد (پایا) شامل مراحل مختلف بیمه درمان اعتیاد از جمله اطلاعات هویتی و ثبت نام اولیه افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد است. آنلاین انجام می شود.

ثبت اطلاعات بیمار با رعایت اصل محرمانه بودن

رضایی تاکید کرد: اطلاعات نوع درمان انتخابی و مراحل درمان، اطلاعات مرکز درمانی، تشکیل پرونده الکترونیکی بیمه درمان اختلال مصرف مواد و… همگی با رعایت اصول رازداری و امنیت ثبت می شود.

وی درباره مراکز ارائه دهنده خدمات ترک اعتیاد تصریح کرد: درخواست عقد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد در جلسات کمیته نظارت استان با حضور نماینده بیمه سلامت و با توجه به اولویت ها و کیفیت خدمات ارائه شده. در مرکز، نیازهای منطقه ای و انباشت تعداد مراکز متقاضی توسط مرکز معاینه انتخاب و توسط کمیته استانی برای انعقاد قرارداد به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می شود.

461 مرکز ترک اعتیاد قرارداد بیمه سلامت

وی با تاکید بر اینکه تنها مراکزی که در کمیته انتخاب می شوند امکان ثبت اطلاعات ارائه خدمات را در سامانه معتبر خواهند داشت، گفت: بر این اساس تا آذر 1401 تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه در مجموع است. از 461 مرکز، شامل 11 مرکز، 40 مرکز غیر دانشگاهی، 2 مرکز خیریه و 308 مرکز خصوصی وجود دارد.

61 میلیارد بودجه بیمه سلامت برای ترک اعتیاد

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: ملاک پرداخت هزینه های ترک اعتیاد بیماران تحت پوشش سامانه الکترونیکی بر اساس تعرفه دولتی است. میزان بودجه در نظر گرفته شده برای درمان اعتیاد در سال جاری حدود 61 میلیارد و 740 میلیون تومان بوده و تا پایان آبان ماه سال جاری سازمان بیمه سلامت حدود 51 میلیارد و 541 میلیون و 800 هزار تومان در این زمینه هزینه کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۹۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان