//
کدخبر: ۴۳۴۵۴۸ //

چگونه میشود خطرات عمل زیبایی را کاهش داد؟

باید توجه داشته باشید که حتما مدرک پزشک جراح خود را بررسی کنید. تنها پزشکانی که مدرک تخصصی جراحی پلاستیک دارند یا متخصص گوش و حلق و بینی هستند اجازه‌ی انجام جراحی‌های زیبایی ناحیه‌ی سر و گردن را دارند.

 چگونه میشود خطرات عمل زیبایی را کاهش داد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

جراحی زیبایی عملی جذاب، اما پر خطر است که در بعضی موارد می‌تواند زیباجو را به کام مرگ بکشاند. اما با رعایت و بررسی چند نکته‌ی ساده، اما مهم می‌توانید از بروز خطرات این‌چنینی یا عوارض ناخوشایند جلوگیری کنید.

دکتر آزاده ناصحی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی‌های سر و گردن، توصیه‌هایی برای افراد متقاضی جراحی‌های زیبایی دارد که می‌تواند کیفیت عمل را افزایش داده و خطرات آن را کاهش دهد. به گفته‌ی دکتر ناصحی مهم‌ترین نکته نحوه‌ی انتخاب پزشک است. اینکه صرفا یک پزشک یا تیم جراحی زیبایی تبلیغات خوبی دارند دلیل بر کیفیت جراحی انجام شده نیست. پس نباید صرفا بنا بر تبلیغات پزشک را انتخاب کنید و بعد از انتخاب پزشک به صورت مستقیم و از نزدیک با او مشورت کنید و مطمئن شوید که مجوز انجام جراحی زیبایی را دارند.

حتما مدرک پزشک جراح خود را بررسی کنید. تنها پزشکانی که مدرک تخصصی جراحی پلاستیک دارند یا متخصص گوش و حلق و بینی هستند اجازه‌ی انجام جراحی‌های زیبایی ناحیه‌ی سر و گردن را دارند. همچنین متخصصین پوست هم مجوز انجام کار‌های زیبایی مثل تزریق فیلر، بوتاکس، کاشت مو و انجام مزون‌تراپی را دارند. متخصص فک و صورت هم اجازه‌ی انجام جراحی بینی را دارد. اما پزشکان و متخصصین در دیگر حوزه‌ها اجازه‌ی انجام هیچ عمل زیبایی، حتی تزریق ژل و بوتاکس، را ندارند.

او همچنین می‌گوید که نباید برای انجام جراحی زیبایی به سراغ تیم‌ها و گروه‌ها بروید، چون در این حالت مشخص نیست که پزشک کدام عضو از تیم است و شما بدون اطلاع از این موضوع خود را به دست‌های ناشناسی می‌سپارید. فراموش نکنید که تمام امور مربوط به جراحی زیبایی باید توسط جراح شما انجام شود و تکنسین به هیچ وجه نباید کار‌های مربوط به جراحی زیبایی را انجام دهد.

حتما باید محلی که جراحی در آن انجام می‌شود را بشناسید و قبل از نهایی کردن زمان عمل، درباره‌ی آن محل به خوبی تحقیق کنید.

حتما از پزشک درباره‌ی ریسک‌های جراحی، مدت زمانی که قرار است عمل طول بکشد و حداقل دو جلسه با جراح خود قبل از عمل صحبت کنید و از تمام مراحل انجام کار اطلاعات کسب کنید و همچنین درباره‌ی خودتان هم اطلاعات کافی را در اختیار او قرار دهید. نکته‌ای که نباید فراموش کنید، آگاه کردن پزشک از بیماری‌هایی است که دارید و دارو‌هایی است که مصرف می‌کنید. گاهی ممکن است عدم بیان یک موضوع ساده (از نظر شما) به قیمت جان‌تان تمام شود.

هرگز این کار را با تکنسین‌ها و دستیار‌های پزشکان انجام ندهید. تمام این جلسات و مشورت‌ها حتما باید با جراح انجام شود. اگر قصد انجام بوتاکس یا فیلر دارید حتما برند آن‌ها را از پزشک خود بپرسید و تاریخ مصرف آن‌ها را شخصا ببینید. پزشک موظف است که این موارد را به شما اطلاع داده و اجازه‌ی بررسی بدهد. بد نیست که با بیماران و مراجعین قبلی هم صحبتی داشته باشید. پیدا کردن آن‌ها کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را پیدا کنید.

پس اگر قصد انجام جراحی‌های زیبایی یا تزریق بوتاکس و فیلر دارید، حتما تمام این موارد را از قبل بررسی کنید تا خطرات انجام آن را به حداقل برسانید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان