//
کدخبر: ۴۳۴۱۴ //

چگونه چربی ها به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

امروزه کاهش وزن آرزوی بسیاری از افراد جامعه است. خیلی ها گمان می کنند که وجود چربی ها در بدن، حتی به میزان کم، دشمن فرد بوده و مضر است؛ شما هم فکر می کنید که افراد چاق سلامت نیستند؟

چگونه چربی ها به کاهش وزن کمک می‌کنند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

امروزه کاهش وزن آرزوی بسیاری از افراد جامعه است. خیلی ها گمان می کنند که وجود چربی ها در بدن، حتی به میزان کم، دشمن فرد بوده و مضر است؛ شما هم فکر می کنید که افراد چاق سلامت نیستند؟ تا حالا چند بار در برنامه های تلویزیونی و کارشناسان سلامت، شنیده اید که به چربی، دشمن سلامتی گفته اند؟ روزی چند تبلیغ تلویزیونی می بینید که به شما می گویند، با این محصول می توانید از دست چربی های اضافی در بدن تان راحت شوید؟ چند بازیگر مشهور را می شناسید که با گرسنه نگه داشتن خود سعی در داشتن اندامی باریک و عالی داشته اند؟

بسیاری از مردم در مورد چربی ها و اهمیت آنها شناخت کافی نداشته و بدون اطلاع کافی، تصمیم گیری هایی در مورد رژیم و تغذیه لاغری شان می کنند؛ لازم است بدانید که دو نوع چربی در بدن وجود دارد:

۱- چربی خوب و مفید

۲- چربی بد و مضر

چربی های بد، نوعی از چربی است که باید برای حفظ سلامتی تان از دست آنها خلاص شوید؛ اما چربی های مفید و خوب برای حفظ سلامت فرد بعد از لاغری لازم و ضروری هستند.

در ادامه مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا می توانیم با وجود چاقی سلامت هم باشیم؟

چرا چربی های مفید برای سلامتی لازم هستند؟

بسیاری از مردم درک نمی کنند که چرا اگر رژیمی بدون چربی را در پیش بگیرند، عمر زیادی نخواهند کرد.

بهتر است به جای اینکه به چربی ها به چشم دشمن نگاه کنیم، به آنها به دیده ضروریاتی که بدون وجودشان ادامه حیات ممکن نیست نگاه کنیم؛ البته فراموش نکنید که ما داریم در مورد چربی های خوب و مفید صحبت می کنیم.

به چه چیزی چربی های مفید می گوییم؟

به چربی های اشباع نشده و فاقد چربی ترانس، چربی های خوب گفته می شود؛ پس همیشه باید به دنبال این گونه از چربی ها در مواد غذایی مصرفی مان باشیم.

چربی نیز همانند کربوهیدرات ها و پروتئین ها یکی از ماکرومغذی های (ما به مقدار زیادی از بعضی مواد مغذی نیاز داریم که به آنها ماکرو مغذی ها گفته می شود) مورد نیاز بدن محسوب می شود؛ همچنین چربی های مفید نقش حمل کننده ویتامین ها را نیز برعهده دارند.

این ها همه علت هایی است که به خاطر آن به شما می گوییم که از رژیم های کم چربی یا بدون چربی دوری کنید؛ زیرا با این گونه رژیم ها فقط به بدن و سلامتی تان آسیب خواهید زد؛ اینکه به یک باره تمام چربی ها را از برنامه غذایی تان حذف کنید به معنی محروم کردن بدن تان از ویتامین های محلول و اسیدهای چرب ضروری است.

نقش چربی های مفید

چربی های مفید نقش بسیار مهمی در بازآموزی بدن برای سوزاندن چربی های اضافی ذخیره شده بازی می کند؛ پس فراموش نکنید که چربی های مفید در صورتی که در حالت تعادل با پروتئین و کربوهیدرات های موجود باشند، به کم کردن وزن کمک خواهند کرد.

بنابراین نه تنها بدن برای زنده و سرحال ماندن ما نیاز به چربی دارد، خود ما نیز برای لاغر شدن نیاز به چربی داریم؛ یعنی برای سوزاندن چربی نیاز به چربی دارید.

نتیجه می گیریم که هم می توان چربی های سالم را مصرف نمود و هم در عین حال سالم و سلامت بود.

چربی و کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها

بسیاری از مردم هنگامی که اسم چربی به میان می آید، بلافاصله به ارتباط چربی با بیماری های خطرناک نظیر بیماری های قلبی و دیابت می اندیشند؛ اما همه چیز برعکس باور آنها است؛ بیشتر افراد فکر می کنند که عامل قرار گرفتن در چنین شرایط خطرناکی چربی ها هستند؛ اما در حقیقت، این چربی های بد و مضر هستند که شما را درگیر چنین بیماری های خطرناکی می کنند.

مصرف چربی های مفید همراه با رژیم غذایی که شامل تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن تان باشد، به سلامت و تناسب اندام تان کمک خواهد کرد؛ اگر با توجه به قد، وزن و جنسیت تان، وزن متعادلی داشته باشید، خطر ابتلا به این گونه بیماری های خطرناک ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر خواهد شد.

در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که حذف کلی چربی از برنامه غذایی تان چگونه سبک زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده و در نهایت، به ضررتان خواهد بود:

۱- استفاده از رژیم غذایی حاوی چربی، مانع از لاغری بیش از حد و ظاهر نامناسب فرد خواهد شد؛ طبق مطالعات صورت گرفته، افرادی که کمی اضافه وزن دارند؛ اما رژیم غذایی شان حاوی چرب های مفید ضروری است، احتمال مرگ و میرشان نصف افراد دارای وزن متوسطی است که کاملاً چربی را از برنامه غذایی شان حذف کرده اند.

۲- رسیدن به تناسب اندام، همزمان با مصرف چربی به نظر بیشتر از لاغر شدن بدون مصرف چربی، قابل دستیابی است؛ برای بسیاری از مردم، یک رژیم غذایی خاص برای مدت طولانی تأثیر گذاری مدوامی نخواهد داشت؛ به این علت که ترکیب درستی از غذاها را مصرف نمی کنند.

۳- بیشتر افراد به دنبال این هستند که خیلی سریع لاغر شوند؛ اینکه یک رژیم سالم همراه با چربی را دنبال کنند، باعث می شود با سرعت متوسط به هدف برسند؛ اما به سلامتی شان آسب وارد نشود.

اکنون وقت آن رسیده که تصورات و باورهای اشتباه در مورد چربی ها را کنار بگذارید و بدانید که بدون چربی، فقط سلامتی خود را به خطر خواهید انداخت. امیدواریم با رعایت بهترین برنامه غذایی به اندام ایده آل خود برسید؛ تجربیات خود را برای ما بنویسید.

 

منبع: بهداشت نیوز،
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان