//
کدخبر: ۴۳۳۶۰ //

افزایش طول عمر با یک خوراکی خوشمزه!

افزودن چغندر به رژیم غذایی می تواند تاثیرات متعددی بر سلامت ذهن و جسم داشته باشد و به افزایش طول عمر کمک کند.

 افزایش طول عمر با یک خوراکی خوشمزه!
به گزارش فرتاک نیوز،

چغندر منبع عالی فیبر، ویتامین C، منیزیم و فولات است و اگر به طور منظم مصرف شود می تواند سالها به طول عمر فرد بیفزاید. چغندر با داشتن خواص زیر موجب افزایش طول عمر می شود.

تشدید کاهش وزن

چغندر در سم زدایی و کاهش وزن به شما کمک می کند چراکه فاقد چربی بوده و منبع غنی فیبرهای رژیمی است. این دو ویژگی با حفظ عملکرد مناسب روده ها و کاهش کلسترول با تجمع چربی مقابله می کنند. همچنین چغندر سرشار از منیزیم است، ماده معدنی ای که از عملکرد مطلوب عضلات و اعصاب حمایت کرده و می تواند در کاهش وزن مناسب باشد.

تقویت قدرت

مطالعات نشان می دهد افرادی که قبل از ورزش آب چغندر می نوشند تا ۱۶ درصد مدت زمان ورزش شان طولانی تر خواهد بود. محققان معتقدند نیترات موجود در چغندر که تبدیل به اکسیدنیتریک می شود می تواند قدرت ورزشی را افزایش دهد.

بهبود هضم

چغندر با تحریک اعصاب روده ها و افزاش توانایی بدن در هضم غذا، موجب بهبود گوارش می شود. یک فنجان چغندر حاوی ۳.۴ گرم فیبر است که آن را تبدیل به منبع خوب فیبر می کند.

کاهش فشارخون

آب چغندر به شکل موثری موجب کاهش فشارخون در مردان می شود. در یک مطالعه مشخص شد کسانیکه نیم لیتر آب چغندر که شامل سه چهارم اب چغندر و یک چهارم آب سیب بود مصرف کرده بودند، شش ساعت بعد دارای فشار سیستولیک پایین تری بودند. مطالعات بیشتر نشان داد میزان کاهش فشارخون در مردان چشمگیرتر بود. محققان معتقدند میزان بالای نیترات موجود در چغندر موجب این تاثیرات مفید برای قلب می شود. بدن نیترات را به اکسید نیتریک تبدیل می کند. سپس اکسیدنیتریک موجب شل شدن عروق خونی شده و جریان اکسیژن و خون را افزایش می دهد و در نتیجه فشارخون کاهش می یابد.

پیشگیری از سرطان

مواد مغذی ای نظیر بتالین در چغندر عامل پیشگیرانه از سرطان هستند. مطالعات حیوانی نشان داده اند چغندر مانع تشکیل مواد سرطان زا شده و تولید سلول های ایمنی و آنزیم های بدن کمک کننده به پیشرفت سرطان را افزایش می دهد.

تقویت سلامت مغز

چغندر به عنوان غذای مغز تلقی می شود که تاثیرات زوال عقل و آلزایمر را کُند می کند. نوشیدن اب چغندر موجب افزایش جریان خون به مغز افراد مسن می شود که در نتیجه با روند پیشرفت زوال عقل مقابله می کند. رژیم غذایی سرشار از نیترات موجب افزایش جریان خون به ماده سفید لُب های پیشانی مغز می شود. این ناحیه از مغز با فساد تدریجی ناشی از زوال عقل و سایر اختلالات شناختی مرتبط است. فولیک اسید موجود در چغندر با پیشگیری از آسیب به هیپوکامپ که مرتبط با حافظه و یادگیری است، از مغز در مقابل آلزایمر محافظت می کند.

 

منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان