//
کدخبر: ۴۲۸۱۹ //

ماجرای مرگ دختر ۲۴ ساله در بیمارستان نیشابور

مدیرکل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو با تکذیب مرگ یک خانم جوان بعلت تزریق دگزامتازون و متوکاربامول وارداتی از چین تاکید کرد: اصولا برای واردات واردات دارو از چین مجوزی صادر نشده است.

ماجرای مرگ دختر 24 ساله در بیمارستان نیشابور

دکتر مهرناز خیراندیش مدیرکل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو در تشریح علت مرگ بیماری که در فضای مجازی با عنوان تزریق متوکاربامول  وارداتی از چین انتشار یافته بود  به ایفدانا گفت: تصویرمربوط به خانم جوانى است که حدود۳یا۴ماه پیش  پس از آنکه دچارفاشئیت نکروزان یا به تعبیر همه فهم تر عفونت نسج نرم  شده بود ومتاسفانه فوت کرد و در گذشت آن مرحومه هیچ ارتباطی  تزریق آمپول دگزامتازون ومتوکاربامول آنهم چینی نداشته است.

دکتر مهرناز خیراندیش با تاکید بر اینکه اصولا برای واردات واردات دارو از چین  مجوزی صادر نشده است اظهار داشت: علت بیماری آن فرد، ایجادعفونت گسترده تشخیص داده شده و معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در همان زمان نسبت به تشریح  موضوع اقدام نموده بود.

این مقام مسئول در سازمان  غذا و دارو عنوان کرد: همکاران ما در مرکز ثبت وبررسی عوارض ناخواسته داروها ((ADR، گزارش دانشگاه، بیمارستان و حتى پزشک معالج را مورد مطالعه قرار داده  و پس از بررسیهای کارشناسی دقیقی با قطعیت اعلام کردند که تزریق آمپول دگزامتازون ومتوکاربامول  کوچکترین دخالتی در اتفاق رخ داده نداشته است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو  مطلب ذیل مصاحبه دکتر محمودرضا جمشیدی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور است که مورد اشاره مدیرکل دفتر ارزیابی و کنترل تجویز و مصرف کالاهای سلامت سازمان غذا و دارو می باشد و صحت  آن از سوی آقاى دکتر جمشیدى تایید شده است:

دکتر محمودرضا جمشیدی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: خانمی ۲۴ ساله با شکایت از دردکمر و پا به درمانگاه خصوصی سطح شهر مراجعه کرده و پس از دریافت سرم نرمال سالین و آمپول متوکاربامول داخل سرم ترخیص شده است.

وی افزود: با توجه به عدم بهبود درد، صبح روز بعد به متخصص اعصاب داخلی و عفونی بخش خصوصی مراجعه کرده که با تشخیص آبسه های متعدد ناحیه ران و باسن در ساعت 10:30 صبح 16/12/95 به بیمارستان ارجاع داده میشود. در بیمارستان اقدامات تشخیصی و درمانی در اولین فرصت ممکن انجام شده و بیمار باتشخیص فاشئیت نکروزان (عفونت نسج نرم) ساعت 12:00 به اتاق عمل انتقال می یابد و تحت عمل سنگین دو ساعته، دبرید نسوج نکروزه توسط جراح قرار می گیرد. بیمار پس از عمل به بخش ICU منتقل شد، که متاسفانه بعلت سیر بسیار حاد بیماری با افت فشار خون شدید و در تابلوی شوک عفونی فوت میکند.

جمشیدی در پایان گفت: طبق شرح حال همراهیان بیمار، بیمار سابقه تزریق عضلانی در این دوره درمان در ناحیه مذکور را نداشته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان