//
کدخبر: ۴۲۱۸۰ //

اما و اگر‌های شکست انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی/ انتخاباتی که سرنوشتش به حضور گره خورد

امروز شاهد برگزاری هفتمین انتخابات نظام پزشکی هستیم اما با لغو انتخابات الکترونیک حاشیه و اعتراض های بسیاری به وجد آمد و شمار زیادی در انتظار نظر هیات نظارت و اجرایی هستند.

اما و اگر‌های شکست انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی/ انتخاباتی که سرنوشتش به حضور گره خورد
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز شاهد برگزاری یکی از مهمترین انتخابات صنفی در کشور هستیم که چند روزی است در محافل رسانه ای از الکترونیکی برگزار شدن هفتمین انتخابات نظام پزشکی به عنوان نخستین انتخابات الکترونیک کشور اخبار مختلفی شنیده می شد.

امیدهای بسیاری از حضور پرشور آحاد جامعه پزشکی اعم از دستیاران و پزشکان جوان تا پیشکسوتان وجود داشت تا برخلاف دوره های گذشته این انتخابات که تنها با حضور افراد بسیار کمی شاهد شکل گیری هیات مدیره های نظام پزشکی بودیم با حضور پرشکوه جامعه پزشکی برگزار و نظام پزشکی مقتدری شکل بگیرد اما همه این امیدها در روز انتخابات رنگ باخت و امیدها ناامید شد.

وزیر بهداشت گفته بود بخش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و در بخش امنیتی نیز دوستان ما در خارج از وزارت بهداشت کمک بسیار زیادی کردند تا انتخابات به صورت الکترونیک انجام شود و اگر همه اینترنت های دنیا هم قطع شود انتخابات بدون هیچ مشکلی انجام می شود.

هیات اجرایی این انتخابات 6 ساعت پس از شروع انتخابات به دنبال رفع نشدن مشکل سامانه الکترونیکی، انتخابات الکترونیک نظام پزشکی را ملغی اعلام کردند این در حالی بود که پزشکان و کاندیدای بسیاری از چند روز قبل نسبت به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک ابراز نگرانی کرده بودند و حتی برخی کاندیدا از فرمالیته بودن انتخابات الکترونیک و ملغی شدن آن به دلیل مختلف به نفع برخی افراد سخن و از وجود برخی دست های پشت پرده سخن می‌گفتند.

نگرانی هایی که با لغو انتخابات الکترونیک نظام پزشکی به واقعیت پیوست و شاهد موج اعتراض جامعه پزشکی و بسیاری از کاندیدا، ائتلاف ها و مسئولان نظام پزشکی هستیم که درخواست ابطال انتخابات نظام پزشکی را از وزیر بهداشت خواستار شدند و نسبت به ملغی شدن انتخابات الکترونیک انتقاد کردند.

اعتراض کاندیدا و اعضای نظام پزشکی از لغو انتخابات الکترونیک

ائتلاف همگامان مستقل در نامه ای به وزارت بهداشت خواستار لغو انتخابات نظام پزشکی شده اند.

حمزه، عضو کمیسیون بهداشت مجلس نیز اظهار داشت: با اختلال در سامانه الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی بخش قابل توجهی ازپزشکان نمی‌توانند درانتخابات شرکت کنند وقاعدتا باید درنتیجه آن تجدیدنظر کرد.

یکی از کاندیدای انتخابات نظام پزشکی در حاشیه رای گیری در حوزه تهران در گفت  گو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که به دلیل مشکلات سیستمی، انتخابات الکترونیک با مشکل مواجه و لغو شده باشد اما ممکن است عمدی باشد و برخی کاندیدا ذی نفوذ نظام پزشکی که دارای قدرت هستند برای اینکه رای جوانان که دوست داشتند الکترونیکی رای بدهند کمتر شود در لغو انتخابات الکترونیک نقش داشته باشند.

مشروعیت انتخابات نظام پزشکی در انتظار نظر مسئولان

علی جعفریان، رییس هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی تهران بزرگ با تاکید بر این‌که ابطال در جریان انتخابات نظام پزشکی موضوعیت ندارد، گفت: زمانی که انتخابات تمام شد، می‌توان درباره ابطال آن بحث کرد. ما موظف به رای گیری و اطلاع رسانی تا ساعت آخر هستیم و حتی زمانی که همه نتایج نیز آمد، هیئت نظارت می‌تواند تصمیم گیری کند که آیا رای‌گیری مشروعیت داشته یا خیر.

حق پزشکانی که در سفر هستند چه می شود؟

امسال در هفتمین انتخابات نظام پزشکی  این شرط گذاشته شده که هر کسی می‌تواند در شهر محل اشتغال خود رای دهد و با لغو انتخابات الکترونیک نظام پزشکی این پرسش مطرح می شود که حق قانونی کسانی که با اعتماد به امکان رای دهی الکترونیک از حوزه حغرافیایی مجاز خود خارج شده اند و امکان بازگشت در زمان تعیین شده را ندارند چگونه اعاده خواهد شد و از طرفی چه کسی پاسخگو این همه هزینه برای اجرای انتخابات الکترونیک نظام پزشکی است ؟

باید نشست و منتظر ماند و دید که وزارت بهداشت و هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی چه تصمیمی درباره انتخابات نظام پزشکی می گیرند و سرنوشت یکی از مهمترین نظام های صنفی کشور چگونه رقم می خورد؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان