//
کدخبر: ۴۲۱۵۳ //

درمان کم‌شنوایی با درمان‌های طبیعی

 درمان کم‌شنوایی با  درمان‌های طبیعی
به گزارش فرتاک نیوز،

بیش از نیمی از افراد بالای پنجاه سال در ایالات متحده از مشکلات کم‌شنوایی رنج می‌برند. در این‌جا به برخی عوامل بروز این اختلال و راه‌های درمانی آن اشاره می‌کنیم:

سن: با بالا رفتن سن، کم‌شنوایی می‌تواند ناشی از تغییراتی باشد که در طی سال‌ها در گوش داخلی رخ می‌دهد. معمولا این نوع کم‌شنوایی به یکباره رخ نمی‌دهد.

سر و صدا: این نوع کم‌شنوایی می‌تواند به یکباره (به خاطر یک صدای شدید و ناگهانی) و یا به مرور و در طی زمان (مثل گوش دادن مداوم به موزیک با صدای بلند و یا کار کردن در یک محیط پر سر و صدا) رخ دهد.

گرفتگی گوش: آمار نشان می‌دهد که سالانه حدود ۱۲ میلیون نفر در آمریکا به گوش‌پزشک مراجعه می‌کنند تا چرک گوششان را تمیز کنند. در بسیاری از این موارد، چرک گوش در داخل گوش جمع شده و سفت می‌شود چرا که وقتی آب به داخل گوش می‌رسد باعث بزرگ شدن این چرک شده و به مرور گوش را مسدود می‌کند.

مراقبت از گوش با عدم استفاده از یک‌سری ابزارها

آیا می‌دانستید برخی ابزارها و وسایل خانگی هم می‌تواند موجب کم‌شنوایی شوند؟ در این‌جا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

سشوار: صدای شدید و قوی سشوار می‌تواند به کم‌شنوایی بیانجامد خصوصا وقتی هنگام استفاده بسیاری نزدیک گوش قرار بگیرد.

مخلوط‌کن‌ها و قهوه‌خرد‌کن‌ها: بسیاری از مدل‌های این نوع دستگاه‌ها صدایی حدود ۸۰ تا ۹۰ دسی‌بل تولید می‌کنند. برای کم‌تر کردن صدای آنها، سعی کنید بخش موتور آن را با یک حوله‌ بپوشانید.

دستگاه چمن‌زن یا برف روب: بلندی صدای این دستگاه‌ها گاهی به ۱۰۶ دسی‌بل هم می‌رسد. یعنی هفته‌ای دوبار استفاده از ماشین چمن‌زنی و هر بار به مدت یک ساعت به مرور باعث کم‌شنوایی می‌شود.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان