//
کدخبر: ۴۲۱۳۲۲ //
سرطان| نشانه سرطان

شناسایی برخی از نشانه‌های سرطان هنگام خوردن غذا

سرطان نشانه‌هایی دارد که می‌تواند از چشم ما دور بماند و برخی از این علائم را می‌توانیم هنگام خوردن غذا شناسایی کنیم.

شناسایی برخی از نشانه‌های سرطان هنگام خوردن غذا

نحوه بلعیدن غذا یکی از همین نشانه‌ها برای تشخیص سرطان است. به گفته متخصصان، مشکل در بلعیدن غذا که «دیسفاژی» نامیده می‌شود، می‌تواند نشانه سرطان باشد. این علامت که اغلب نادیده گرفته می‌شود احتمالا ابتلا به سرطان سر، فک، گردن یا دهان را آشکار می‌سازد زیرا رشد تومور در این نواحی موجب انسداد می‌شود.

دیسفاژی حتی می‌تواند علامت سرطان پوست صورت مانند «ملانوم» باشد.

متخصصان می‌گویند: گلودرد مداوم به‌ ویژه زمانی که با علائمی مانند تورم صورت یا کاهش وزن بی‌دلیل همراه باشد، می‌تواند از نشانه‌های سرطان در نظر گرفته شود.

البته باید بدانیم که مشکل در بلعیدن غذا همیشه نشانه سرطان نیست. این مشکل شاید به موارد ساده مانند ریفلاکس معده یا آسیب به سر بازگردد.

متخصصان می‌گویند: اگر علائم دیگری دارید و مشکل بلع هم با گذشت زمان بدتر می‌شود، حتما به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش نشریه ایندیپندنت، تحقیقات حوزه سرطان در انگلیس حاکی از آن است که شایع‌ترین علائم این بیماری شامل تشکیل توده‌های زیر پوستی، کاهش وزن، تغییرات پوستی، نفخ مداوم، خونریزی غیرمنتظره، کاهش اشتها یا حتی خشن شدن صدا هستند.

به گفته دکتر «آن ماری اوبروین لنون» متخصص گوارش، علاوه بر مشکل بلع چهار نشانه دیگر سرطان نیز وجود دارد که نباید نادیده گرفت. این چهار نشانه عبارت‌ از تنگی نفس، خونریزی، یافتن توده‌ها و همچنین هر گونه تغییر در عملکرد بدن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۳۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان