//
کدخبر: ۴۱۷۶۲ //
رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

مسمومیت مواد مخدر در کمین نوزادان تهرانی / کرمان، کرمانشاه و خراسان جنوبی در رده های بعدی

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 780 نوزاد مسموم به مواد مخدر در 9 ماه سال 95 خبر داد و گفت: چهار استانی که بیشترین آمار نوزادان مسموم با موادمخدر داشتند، به ترتیب تهران، کرمان، کرمانشاه و خراسان‌جنوبی بودند.

مسمومیت مواد مخدر در کمین نوزادان تهرانی / کرمان، کرمانشاه و خراسان جنوبی در رده های بعدی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آنا،حسین اسدبیگی،‌ رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت موضوع توسعه اورژانس اجتماعی در کشور اظهار کرد: امسال 140 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای با جمعیت بیش از 50هزار نفر راه اندازی می‌شود و اعتبارات و بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: هم اکنون 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعالیت دارد که با راه اندازی مراکز جدید امکان خدمت رسانی و دسترسی مردم به این مراکز افزایش می یابد.

 

اسدبیگی کودک آزاری را یکی از محو رهای مهم فعالیت اورژانس اجتماعی دانست و گفت: با توجه به بی دفاع بودن کودکان و عدم توانایی در دفاع از خود، ما در برابر حمایت از کودکان و نوجوانان مظلوم و بی گناه مسئول هستیم و باید از آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی و آزار و اذیت دفاع کنیم.

 

این مقام مسئول در بهزیستی کشور از شناسایی 780 نوزاد مسموم در 9 ماه اخیر خبر داد و گفت: این کودکان در بیمارستان و یا در خانه دچار مسمومیت شده بودند که با تلاش نیروهای اوژانس اجتماعی مورد شناسایی و حمایت قرار گرفتند.

 

اسدبیگی با اشاره به آمارهای استانی کودکان مسموم با موادمخدر گفت: چهار استانی که بیشترین آمار نوزادان مسموم با موادمخدر داشتند، به ترتیب تهران، کرمان، کرمانشاه و خراسان‌جنوبی بودند.

 

وی یادآور شد: حدود 300 مورد از این نوزادان مبتلا به مسمومیت از سوی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به اورژانس اجتماعی معرفی شده‌اند که اغلب از مادران معتاد به دنیا آمده بودند، همچنین مسمومیت این نوزادان با تریاک، هروئین، متادون و شیشه اعلام شده است که سریعا به کارشناسان اورژانس سراسر کشور معرفی شده‌اند.

 

اسد بیگی تصریح کرد: نیروی انتظامی، قوه قضاییه، مراکز درمانی و اطرافیان نوزادان نیز در معرفی این افراد به اورژانس اجتماعی دخیل بودند و در نهایت این نوزدان با حکم قاضی پرونده به مراکز شبه خانواده ارجاع و برخی نیز به خانواده تحویل داده شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان