//
کدخبر: ۴۱۶۸۶۳ //
لخته شدن خون| سفر هوایی

این مسافران هوایی در معرض خطر لخته شدن خون قرار دارند!

آسیب به لخته های خون می تواند باعث مشکلات خونریزی به طور طبیعی در داخل یا خارج از بدن شود. لخته شدن خون اگر در شرایط غیرضروری انجام شود دشوار است و می تواند منجر به شرایط تهدید کننده زندگی مانند سکته مغزی یا حمله قلبی شود.

این مسافران هوایی در معرض خطر لخته شدن خون قرار دارند!
به گزارش فرتاک نیوز،

لخته خون از سلول های بزرگ خاصی به نام پلاکت تشکیل شده است که طوری ساخته شده اند که به هم بچسبند و سوراخ هایی را در دیواره رگ های خونی ایجاد کنند. پلاکت ها با هم منجمد می شوند تا زمانی که انسداد ایجاد شود.

متأسفانه، در شرایطی که جریان خون مختل می شود، مانند ساعت ها نشستن در هواپیما، ممکن است لخته های خون ایجاد شوند. به طور خاص، تشنج‌هایی که بیش از چهار ساعت طول می‌کشد می‌توانند به دلیل عدم گردش خون مناسب باعث ایجاد لخته شوند که می‌تواند منجر به عوارض پزشکی جدی از جمله آمبولی ریه و ترومبوز ورید عمقی شود.

آمبولی ریه زمانی اتفاق می افتد که مخاط از طریق سیستم گردش خون به ریه ها می رسد و در یکی از شریان های اصلی قرار می گیرد و جریان خون را مسدود می کند. با ترومبوز ورید عمقی، لخته‌ها معمولاً تشکیل می‌شوند و در پاها باقی می‌مانند و باعث تورم و درد می‌شوند. خبر خوب این است که راه هایی برای پیشگیری و کاهش خطر لخته شدن خون در طول پرواز وجود دارد.

به گفته دپارتمان جراحی دانشگاه کلمبیا، برای اینکه بفهمید چگونه می توانید از لخته شدن خون در طول پرواز جلوگیری کنید، درک میزان خطر شما مهم است. افرادی که سابقه لخته شدن خون دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به لخته شدن خون در سفرهای هوایی هستند. اگر این مورد برای شما صادق است، ممکن است لازم باشد قبل از سفر با پزشک خود در مورد وضعیت خود صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا یک دوره موقت ضد انعقاد برای شما مناسب است یا خیر.

یکی دیگر از عوامل خطر انجماد در پرواز، چاقی است. در سال 2011، محققان ارتباط بین چاقی و لخته شدن خون را بررسی کردند. آنها دریافتند که هرچه شرکت کنندگان قد و وزن بیشتری داشته باشند، احتمال لخته شدن خون در آنها بیشتر است.

به طور کلی، هر کسی می تواند اقداماتی را برای کاهش خطر لخته شدن خون در پرواز انجام دهد. در صورت امکان، سعی کنید به طور منظم بلند شوید و در راهرو راه بروید تا بدن خود را باز کنید و همچنین مطمئن شوید که پاهای خود را در حالت نشسته حرکت دهید. برای افزایش جریان خون، هیدراته ماندن اهمیت دارد. در صورت مشاهده علائم لخته شدن خون در روزهای بعد از پرواز فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان