//
کدخبر: ۴۱۶۱۳۶ //
پارکینسون

اولیه نشانه پیشرفت بیماری پارکینسون کدام است؟

رئیس آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی در مؤسسه فناوری فدرال سوئیس در لوزان، گفت: اکنون می دانیم که توهمات اولیه باید در بیماری پارکینسون از نشانه های جدی پیشرفت این بیماری است و باید جدی گرفته شود.

اولیه نشانه پیشرفت بیماری پارکینسون کدام است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

وی در بیانیه خبری این موسسه گفت: اگر به بیماری پارکینسون مبتلا هستید و حتی توهمات جزئی را تجربه می کنید، باید این اطلاعات را در اسرع وقت با پزشک خود در میان بگذارید. در حال حاضر، ما فقط شواهدی در مورد زوال شناختی و توهمات اولیه برای بیماری پارکینسون داریم، اما می‌تواند برای سایر بیماری‌های عصبی نیز معتبر باشد.

برای این مطالعه، محققان داده‌هایی را از 75 بیمار بین 60 تا 70 سال جمع‌آوری کردند. هر یک از آنها به پارکینسون تشخیص داده شده بود و برای ارزیابی وضعیت شناختی و اینکه آیا آنها دچار توهم هستند، یک سری مصاحبه‌ها انجام شد. آنها همچنین تحت اندازه گیری الکتروانسفالوگرافی (EEG) فعالیت مغز در حالت استراحت قرار گرفتند.

محققان دریافتند که زوال شناختی طی پنج سال آینده در میان بیماران پارکینسون با توهمات اولیه سریعتر بود. پارکینسون و سایر بیماری های تخریب کننده عصبی اغلب پس از پیشرفت بیماری تشخیص داده می شوند و اثربخشی اقدامات پیشگیرانه و درمان های اصلاح کننده بیماری را محدود می کنند.

این محققان می خواهند آن را تغییر دهند و به دنبال نشانه ها و راه هایی برای ترویج مداخله زودهنگام برای کند کردن پیشرفت علائم شناختی و روانی بیماران هستند. حدود نیمی از بیماران پارکینسون به طور مرتب توهم را تجربه می کنند. در حدود یک سوم بیماران، توهمات اولیه قبل از شروع علائم حرکتی مانند لرزش ظاهر می شود. بر اساس این مطالعه، در حالی که پارکینسون معمولاً دارای علائم حرکتی است، انواع علائم غیرحرکتی می‌توانند در مراحل اولیه ظاهر شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۱۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان