//
کدخبر: ۴۱۵۹۷ //

کاهش بیماری های قلبی با کم کردن این ماده

معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: با کاهش میزان مصرف نمک در مواد اولیه نان بسیاری از بیماری‌های قلبی در بین مردم کم می‌شود.

کاهش بیماری های قلبی با کم کردن این ماده
به گزارش فرتاک نیوز،

 زهرا عبداللهی معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت  گفت: با همکاری و تعامل سازمان استانداردسازی کشور و پیرو مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی استاندارد‌های نان بازنگری و تدوین شده است و دستورالعمل‌های آن به صورت اجباری در سراسر کشور لازم الاجرا است.

وی عنوان کرد: طبق استاندارد‌های جدید بازنگری شده میزان نمک موجود در نان از ۳/۲ درصد باید به یک درصد کاهش پیدا کند و همچنین ماده جوهر قند که عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های از جمله سرطان است از مواد اولیه نان باید به طور کلی حذف شود.

معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت مطرح کرد: نظارت، پایش و کنترل استاندارد‌های جدید نان بر عهده وزارت بهداشت است و با سازمان ذیربط نیز این وزارت خانه تفاهم نامه‌هایی را به امضا رسانده است؛ بازرسان وزارت بهداشت تمامی ابلاغیه‌های بازنگری شده را در کشور اجرا می‌کنند.

عبداللهی تاکید کرد: با اجرای اجباری استاندارد‌های جدید میزان نمک موجود در نان از ۳/۲ گرم به یک گرم کاهش یافته است و این مساله نشان دهنده دریافتی کمتر نمک روزانه مردم است و عامل مهمی  جهت کاهش تحمیل هزینه‌های مختلف مردم و همچنین حوزه سلامت کشور است.

وی اظهار کرد: با کاهش میزان مصرف نمک در مواد اولیه نان بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر مانند قلب و عروق در بین مردم کم می‌شود و با اجرای اجباری استاندارد‌های بازنگری شده مرگ و میر ناشی از این نوع بیماری‌ها به مراتب کاهش پیدا می‌کند.

معاون دفتر سلامت وزارت بهداشت یادآور شد: در بازرسی‌های به عمل آمده از نانوایی‌های سراسر کشور به وسیله ماموران وزارت بهداشت ۷۵ درصد نانوایی‌ها استاندارد‌های جدید را رعایت کرده اند.

 

منبع: بهداشت نیوز،
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان