//
کدخبر: ۴۱۵۷۹۵ //
مشروبات الکلی| مشروب

خبر دارید مشروبات الکلی دارای متانول چه بلایی سرتان می‌آورد؟؟

دکتر شاهین شادنیا درباره افزایش موارد مسمومیت با الکل های دارای متانول گفت: بیشتر موارد مسمومیت کسانی است که به بهانه تفریح ​​نوشیدنی های مصنوعی و سمی مصرف کرده اند.

خبر دارید مشروبات الکلی دارای متانول چه بلایی سرتان می‌آورد؟؟
به گزارش فرتاک نیوز،

وی با بیان اینکه تولید و واردات مشروبات الکلی در کشورمان ممنوع است، افزود: مشروبات الکلی که به صورت مصنوعی تولید و یا به صورت قاچاق وارد کشور می شود مسمومیت های خطرناکی را به همراه دارد. شادنیا گفت: اتانول ماده اصلی مشروبات الکلی است که معمولاً در میزان و مصرف خاصی مسمومیت جدی در افراد ایجاد نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف الکل اتیلیک یا اتانول در اکثر موارد مسمومیت جدی و خطر مرگ برای افراد ندارد، افزود: تنها مصرف بی رویه این مشروبات الکلی می تواند خطرناک باشد. رئیس اداره مسمومیت های بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه مشروبات الکلی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود و یا به صورت غیرقانونی تهیه می شود خطرات جدی برای مصرف کننده دارد، ادامه داد: معمولا افراد سودجو در فرآیند ساخت این مواد از الکل حاوی آنها هستند. از متانول یا سایر الکل های سمی استفاده کنید و این عامل مسمومیت است.

وی با بیان اینکه به طور کلی مصرف بیش از حد مشروبات الکلی حاوی اتانول (اتیل الکل) با علائم همراه است، گفت: اختلال تعادل، عدم انسجام فعالیت های عضلانی و مغزی، پرخاشگری، خواب آلودگی یا کاهش قند خون از علائم مصرف این نوشیدنی ها است. . الکلی است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال مصرف مشروبات الکلی حاوی اتانول و به محض افزایش سطح آن در خون، علائم مسمومیت به سرعت نمایان می شود، گفت: مشکل الکل های سمی و غیر استاندارد این است که این مواد سمی در فاز اولیه هستند. پس از مصرف هیچ علامت و نشانه خاصی ندارند و زمانی که این مواد سمی وارد بدن می شوند شروع به متابولیسم کرده و سپس علائم مسمومیت ایجاد می کنند.

شادنیا با بیان اینکه بروز علائم مسمومیت با متانول زمان بر است، هشدار داد: اغلب بیماران علائم مسمومیت را بین 12 ساعت و در برخی موارد تا 72 ساعت پس از مصرف این الکل های سمی تجربه می کنند.

وی با اشاره به اینکه مصرف مشروبات الکلی سمی با درجاتی از اختلال بینایی همراه است، گفت: افراد پس از مصرف این گونه نوشیدنی ها معمولا پس از چند ساعت ناگهان دچار تاری یا سیاهی دید می شوند. علائمی مانند تاری دید یا تاری دید و متاسفانه در بدتر شدن شرایط مسمومیت، نابینایی کامل از مهم ترین عوارض مصرف مشروبات الکلی سمی و خانگی حاوی متانول است.

وی با بیان اینکه مراجعه سریع به مراکز درمانی پس از مسمومیت با الکل ضروری است، تاکید کرد: بسیاری از افراد در ساعات اولیه به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند با این فرض که علائم مسمومیت با گذشت زمان کاهش می یابد این امر می تواند خطرناک باشد. . این جدی است که شامل آسیب چشم، نابینایی، کاهش سطح هوشیاری و حتی مرگ می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی با یادآوری اینکه علائم مسمومیت با الکل های سمی با تاخیر ظاهر می شود، هشدار داد: نکته مهم در مورد الکل های سمی این است که هرکس از این نوشیدنی ها استفاده کند دچار مسمومیت می شود. بنابراین میزان مصرف عامل تعیین کننده در بروز علائم و آسیب نیست، مصرف این الکل های سمی به هر میزان که باشد خطرناک است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان