//
کدخبر: ۴۱۴۸۲ //

حتی آرایشگرها هم نمی‌دانند

خیلی جاها خوانده ایم و شنیده ایم که رنگ کردن بیشازحد موها یعنی بیشتر از 01 بار درسال می تواند ضررهایی برای موها و گاهی هم بر سلامت ما داشته باشد اما گاهی رنگ موها کدر یا بد رنگ می شود یا زیبایی خود را از دست می دهد و در نتیجه برای ما چارهای جز رنگ کردن باقی نمی ماند اما اگر یاد بگیریم، چگونه از موها مراقبت کنیم که رنگشان همیشه براق و زنده باقی بمانند دیگر لازم نیست مدام برای بازگرداندن زیبایی آنها موها را رنگ کنید. در اینجا هر آنچه لازم است برای حفظ رنگ موها بدانید به شما می گوییم تا همیشه موهایی خوش رنگ و آراسته داشته باشید.

حتی آرایشگرها هم نمی‌دانند
به گزارش فرتاک نیوز،

 چه رنگی بخرید؟

در انتخاب رنگ مو اول از همه به استاندارد وزارت بهداشت توجه کنید. رنگ‌هایی که به‌صورت کیلویی و غیربسته‌بندی در بعضی از مراکز یا مغازه‌ها به فروش می‌رسند قابل اعتماد نیست، بنابراین توصیه می‌شود از مصرف آن‌ها خودداری کنید. همچنین ممکن است فرد نسبت به رنگ مو آلرژی یا حساسیت داشته باشد که در این صورت باید به پزشک متخصص پوست مراجعه شود بنابراین بهتر است پیش از استفاده از رنگ مو از لحاظ نداشتن آلرژی آن را آزمایش کنید. به دستورات بروشور محصول برای انجام این آزمایش توجه کنید. مقدار اندکی از رنگ مو را پشت گوش‌تان آزمایش کنید، اگر پس از 2 روز نشانه‌های آلرژی مانند خارش، سوزش و قرمزی ظاهر نشد، تا حدی می‌‌توانید مطمئن باشید که به رنگ مو حساسیت ندارید.
 

اتو، موهـا را بدرنگ می‌کند

به‌طور کلی تمام وسایل حالت‌دهنده داغ مثل اتو‌، فرکننده‌ها یا.... می‌توانند رنگ موها را کدر و بدرنگ کنند به‌خصوص اگر رنگ موهای‌تان بور یا قهوه‌ای مایل به قرمز باشد. اگر می‌خواهید کمترین آسیب را موهای رنگ‌کرده‌تان ببیند باید اول آب موها را کاملا با حوله بگیرید تا جایی که موها فقط کمی نم‌دار به‌نظر برسند بعد از آن از سشوار یا اتو استفاده کنید، البته پیشنهاد می‌کنیم با کمترین دمای ممکن موها را حالت دهید، همچنین برای سشوار کشیدن‌، سشوار نباید هرگز با مو تماس داشته باشد و بهتر است با فاصله و از حرارت ملایم آن استفاده شود. علاوه‌بر این‌ها، برای برس زدن از شانه‌هایی که فاصله دندانه‌های کمی دارند استفاده نکنید زیرا باعث شکنندگی موهای رنگ شده می‌شوند‌.

راز شامپو‌کردن موهای رنگ شده

برای این‌که رنگ موها دوام پیدا کند، در شامپو کردن و شستن موها باید قواعد خاصی را رعایت کرد؛ اول از همه باید بدانید که بعد از رنگ کردن باید حداقل تا 24 ساعت نباید موها را شامپو کرد یا شست‌و‌شو داد تا رنگ بتواند به‌خوبی در هر ساقه مو نفوذ کند. علاوه‌بر این، باید بدانید که شستن کمتر موها مساوی است با دوام بیشتر رنگ مو چون وقتی موها را زیاد بشویید شامپو چربی‌های طبیعی روی مو را که از رنگ محافظت می‌کنند را می‌شوید. در واقع بهترین حالت، شستن یک روز در میان موهاست، اگر هم موهای‌تان خیلی چرب است تا حدی که ریشه‌های‌تان کاملا کثیف به‌نظر می‌رسند، می‌توانید از تکنیک شامپو خشک استفاده کنید.
 

هنگام رنگ کردن چه نکاتی را رعایت کنید؟

1-رنگ مو را برای مدتی بیش‌ازحد نیاز روی سر باقی نگذارید.

2-پوست سرتان را پس از رنگ شدن مو کاملا با آب بشویید.

3- هنگام کاربرد رنگ روی موهای‌تان دستکش بپوشید.

4-به دقت دستورات روی بسته رنگ مو را رعایت کنید.

5-هرگز فرآورده‌های متفاوت رنگ مو را با هم ترکیب نکنید.

6-هرگز ابروها و مژه‌های‌‌تان را با رنگ مو رنگ نکنید. واکنش آلرژی نسبت به رنگ ممکن است باعث تورم یا افزایش خطر عفونت در ناحیه چشم شود. ریختن اتفاقی رنگ مو به درون چشم نیز ممکن است آسیب دائمی ایجاد کند. سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از رنگ مو برای ابرو و مژه‌ها را حتی در سالن‌های زیبایی ممنوع کرده است.

 

منبع: الو دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان