//
کدخبر: ۴۱۴۱۲۳ //
پوست| پوست شفاف

۵ خوراکی که برای داشتن پوستی شفاف در تابستان باید از آن اجتناب کنید

همانطور که ما در معرض نور خورشید قرار می گیریم و از فصل تابستان لذت می بریم، به دلیل عوامل مختلفی مانند عرق، رطوبت و مصرف برخی غذاها، پوست ما بیشتر مستعد جوش و آکنه است. در حالی که نمی توانیم آب و هوا را کنترل کنیم، مطمئناً می توانیم آنچه می خوریم را کنترل کنیم. رژیم غذایی ما نقش مهمی در حفظ پوستی شفاف و درخشان به ویژه در فصل تابستان دارد.

5 خوراکی که برای داشتن پوستی شفاف در تابستان باید از آن اجتناب کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

 آکنه یک بیماری شایع پوستی است که افراد زیادی را به خصوص در ماه های تابستان درگیر می کند. اگرچه آکنه می تواند دلایل مختلفی از جمله عدم تعادل هورمونی و ژنتیک داشته باشد، رژیم غذایی شما نیز می تواند نقش مهمی در ایجاد و شدت آن داشته باشد.

در ادامه 5 غذایی را مشاهده می کنید که بیشتر از آفتاب در تابستان برای شما ضرر دارند:

1. انبه

در فصل تابستان، ما آنقدر انبه می خوریم که انگار زندگی ما به آن بستگی دارد اما ممکن است زیاده روی در مصرف آن ها خوب نباشد.

دکتر سابهاشینی موهان، متخصص پوست، بیمارستان آپولو اسپکترا توضیح می دهد که انبه سرشار از قند است و مصرف بیش از حد آن می تواند باعث عدم تعادل هورمونی و افزایش تولید سبوم شود.

سبوم ماده‌ای روغنی است که می‌تواند منافذ شما را مسدود کند و منجر به ایجاد آکنه شود. بنابراین، محدود کردن مصرف میوه‌های پر قند مانند انبه می‌تواند به جلوگیری از بروز آکنه کمک کند، به خصوص اگر پوست مستعد آکنه دارید.

2. غذاهای ناسالم و غذاهای با گلیسمی بالا

دکتر موهان می گوید: «میان وعده های شیرین، غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند باعث افزایش سریع سطح گلوکز خون و در نتیجه باعث ایجاد آکنه شوند. این به نوبه خود باعث افزایش تولید فاکتور رشد شبه انسولین 1 (IGF-1) در بدن می شود که با افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان نیز مرتبط است.»

طبق یک مطالعه منتشر شده در آکادمی پوست آمریکا، رژیم غذایی با گلیسمی پایین ممکن است میزان آکنه را کاهش دهد. غذاهای با گلیسمی پایین شامل بیشتر سبزیجات تازه، برخی میوه های تازه، لوبیاها و جو دو سر و... می شود.

3. شکلات و لبنیات

شیر، به ویژه بدون چربی یا کم چرب، می تواند مشکلات آکنه را بدتر کند زیرا حاوی قند و پروتئین آب پنیر بالایی است. حتی پروتئین آب پنیر بیش از حد می تواند دلیلی برای مشکلات آکنه شما باشد.

به طور مشابه، مطالعات همچنین نشان می دهد که هر چه مصرف شکلات بیشتر باشد، به دلیل محتوای قند بالا و عدم تعادل هورمونی، مشکلات آکنه را بیشتر می کند. دکتر موهان پیشنهاد می کند که برای جلوگیری از بروز آکنه بهتر است از مصرف شکلات و لبنیات خودداری کنید.

4. رژیم غذایی پر کربوهیدرات

رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات، به ویژه کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، ماکارونی و تنقلات شیرین، می تواند باعث افزایش سریع سطح قند خون و افزایش تولید فاکتور رشد شبه انسولین 1 (IGF-1) در بدن شود که می تواند به عدم تعادل هورمونی و افزایش تولید سبوم کمک کند و منجر به بروز آکنه شود.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات که به طور معمول سرشار از پروتئین و سبزیجات غیر نشاسته ای است، نشان داده است که سطح قند خون را در بدن کاهش می دهد و می تواند با کاهش تولید محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) که می تواند به پیری پوست کمک کند، تأثیر مثبتی بر سلامت پوست داشته باشد.

5. غذاهای کم فیبر

وقتی صحبت از غذاهایی است که برای داشتن پوستی شفاف باید از آنها اجتناب کنید، باید بدانید که غذاهای کم فیبر مانند تنقلات فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین می توانند منجر به افزایش سطح قند خون و اختلال در میکروبیوم روده شوند که می تواند به التهاب و آکنه دامن بزند.

دکتر موهان توصیه می‌کند که غذاهای پرفیبر مانند سبزیجات برگ‌دار، میوه‌ها، حبوبات و مغزها را برای بهبود هضم سالم، تثبیت سطح قند خون و جلوگیری از بروز آکنه انتخاب کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۱۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان