//
کدخبر: ۴۱۳۸۹ //

راه اندازى سامانه یکپارچه ملى آزمایشگاهى کشور در سازمان غذا و دارو/نرم‌افزارى که آنلاین از سلامت مواد غذایی خبر مى‌دهد

رئیس آزمایشگاه هاى مرجع سازمان غذا و دارو از راه اندازى سامانه جدیدى در این سازمان خبر داد که مى توان به کمک آن از روند تایید سلامت بسیارى موادغذایی مانند مربا، رب و ماکارونى مطلع شد.

راه اندازى سامانه یکپارچه ملى آزمایشگاهى کشور در سازمان غذا و دارو/نرم‌افزارى که آنلاین از سلامت مواد غذایی خبر مى‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام دارایى رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو با بیان اینکه سامانه یکپارچه ملى آزمایشگاهى کشور   بود، گفت: اکنون ٦٠ دانشکده علوم پزشکى و ٤٠٠ آزمایشگاه خصوصى همکار و هزاران آزمایشگاه در واحدهاى تولیدى داریم که وظیفه بررسى نمونه هاى غذایى، دارویى و تجهیزات پزشکى را به عهده دارند.

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو عنوان کرد: با وجود هزاران واحد آزمایشگاهى و محدودیت تعداد نیروى انسانى و امکانات نظارت و کنترل کار دشوارى است و با راه اندازى سامانه یکپارچه آزمایشگاهى هوشمند و مرکزى مى توان نقصان نیرو و امکانات را جبران کرد واین حسن را دارد که سلایق نیروى انسانى را بررسى نمونه هاى آزمایشگاهى کم کنیم و محقق شدن آن کار بزرگى در زمینه سلامت محسوب مى شود.

وى ادامه داد: یکى مزایایى خوب سامانه یکپارچه ملى آزمایشگاهى راه اندازى یک پرتال مردمى است که وضعیت به روز و به لحظه سلامت فرآورده هاى غذایى در اختیار مردم قرار مى گیرد.

کیفیت موادغذایى را در موبایلتان آنلاین ببینید

دارایى تصریح کرد: با مراجعه به این پرتال، مردم مى توانند از روند تایید سلامت و آزمایش هایى که بر روى یک ماده غذایى در آزمایشگاه هاى کنترل سازمان غذا و دارو انجام شده باخبر شوند.

رئیس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو اظهار کرد: افراد در مراجعه به این پرتال مردمی مى توانند بفهمند که یک مربا، رب گوجه فرنگى، ماکارونى، تن ماهى یا نوشیدنى آیا تایید سلامت یا رد شده؟ یا همیشه در آزمایش‌ها رتبه بالایى از نظر سلامت داشته؟ زیرا  این حق مردم است که از سلامت و کیفیت ماده غذایى مصرفى خود مطلع شوند.

دارایى افزود: سامانه یکپارچه ملى آزمایشگاه هاى کشور (Limz) مراحل آزمایشگاهى خود را طى کرده البته به صورت پایلوت در پنج دانشگاه علوم پزشکى به صورت پایلوت اجرا شده و در مرداد ماه به شکل سراسرى در همه کشور راه اندازى مى شود.

رئیس آزمایشگاه هاى مرجع سازمان غذا و دارو یادآور شد: این سامانه پس از راه اندازى به صورت اپلیکیشن موبایلى در گوشى هاى هوشمند تلفن همراه عرضه مى شود و مردم با استفاده از آن هنگام خرید موادغذایى مى توانند در لحظه از کیفیت ماده مورد نظر باخبر شوند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان