//
کدخبر: ۴۰۷۷۴۳ //
کپک | غذای کپک زده

هشدار! این خوراکی ها را نخورید کپک پنهان دارند

کپک می تواند ظاهر، بافت، رنگ یا بوی غذا را تغییر دهد. کپک هاگ هایی تولید می کند که با چشم غیرمسلح قابل رویت هستند و اغلب کرکی و سبز به نظر می رسند. صرف نظر از اینکه کپک چگونه غذا را تغییر می دهد، برخی از کپک ها باعث فاسد شدن غذا می شوند و می توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند.

هشدار! این خوراکی ها را نخورید کپک پنهان دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

به غیر از غذا، کپک را می توان در هر جایی یافت. برخی از کپک ها برای سلامتی خطرناک هستند زیرا سموم کپک معروف به مایکوتوکسین را آزاد می کنند. این مایکوتوکسین ها مواد سمی هستند که می توانند باعث التهاب در بدن شوند. متأسفانه این نوع کپک را نمی توان با چشم غیر مسلح دید. درعوض، با علائمی مانند سایر شرایط سلامتی مانند خستگی مداوم ظاهر می شود.

در واقع، برخی از غذاها حاوی مایکوتوکسین ها و سایر کپک ها هستند که همگی می توانند بر سلامتی شما تأثیر زیادی بگذارند.

قهوه و میوه های خشک از جمله مواد غذایی حاوی کپک پنهان هستند. دانه‌های قهوه می‌توانند مایکوتوکسین‌ها را حفظ کنند، زیرا کپک در حین برشته کردن از بین نمی‌رود. برای جلوگیری از تأثیر این موضوع بر سلامتی، به دنبال مارک قهوه ای باشید که مایکوتوکسین ها را آزمایش می کند.

مایکوتوکسین ها نیز در برخی از برنج ها وجود دارند. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض برنج ارگانیک مصرف کنید.

به گفته بنیاد آسم و آلرژی آمریکا، میوه های خشک و قارچ ها غذاهای قارچی هستند. بنابراین حاوی قالب های پنهان نیز می باشد.

اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن خطر قرار گرفتن در معرض مایکوتوکسین ها انجام دهید. به طور کلی، نگهداری مناسب کلید جلوگیری از کپک زدن در غذا است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند غلات کامل مانند آجیل را از نظر هرگونه آسیب یا کپک بررسی کنید. علاوه بر این، غذا را برای مدت طولانی نگه ندارید. کپک می تواند علائم مختلفی مانند حالت تهوع و استفراغ را در بدن ایجاد کند یا به بیماری های دیگری مانند سرطان مری تبدیل شود.

یک رژیم غذایی متنوع نه تنها سلامت شما را بهبود می بخشد، بلکه خطر قرار گرفتن در معرض مایکوتوکسین را نیز کاهش می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۷۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان