//
کدخبر: ۴۰۴۶ //
قاضی‌زاده هاشمی:

ظرف ۱۵ سال آینده ۵۰ درصد افزایش سرطان خواهیم داشت

وزیر بهداشت از تحقق عدالت در دسترسی به خدمات سلامت تا سه سال آینده خبر داد و گفت: در بخشی از استان‌های کشور که ۱۵ قطب هستند پیشرفته ترین خدمات سرطان از نظر درمانی، تشخیصی و جراحی مستقر خواهد شد.

به گزارش فرتاک نیوز،  ، سید حسن هاشمی با اشاره به اینکه تعداد ابتلای افراد سرطانی در کشور سالانه 92 هزار مورد است که با احتساب سرطان پوست این آمار به 100 هزار مورد می‌رسد، اظهار داشت: این آمار ابتلا به سرطان در کشور به نسبت بسیاری از کشورها کمتر است و علت آن طول عمر ایرانیان است که به اندازه آن کشورها نیست.
  1.  

هاشمی در ادامه گفت: هر چه جمعیت کشور مسن تر باشد آمار سرطان افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌شود که ظرف 15 سال آینده تقریباً 50 درصد تعداد سرطان افزایش یابد.

 

وزیر بهداشت علل ابتلا به سرطان را علاوه بر مسائل محیطی، آب و هوا و سبک زندگی، عوامل رفتاری عنوان کرد و گفت: وقتی در کشور شاهد اعتیاد، سیگار، کم تحرکی و مصرف بیش از اندازه شکر و نمک و استرس هستیم طبیعی است که آمار سرطان افزایش پیدا کند.

 

هاشمی با تاکید بر این که کل حکومت باید برای پیشگیری از بیماری سرطان اقدام کنند، گفت: برای پیشگیری از سرطان اقداماتی صورت گرفته است و خوشحالیم که در شورای عالی سلامت و امنیت غذا در مرکز و استان ها تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شده است.

 

وزیر بهداشت افزود: انتظار داریم که در این حوزه تصمیم گیری‌ها با جسارت بیشتری اتخاذ شود حتی اگر خوشایند بخشی از ما نباشد و باید به نفع مردم باشد.

 

هاشمی با بیان این که با مدرنیزه شدن زندگی سبک زندگی، خوراک و آشامیدنی نیز تغییر کرده است، گفت: متاسفانه این موارد برای سلامتی زیان آور است بنابراین بخش زیان آور باید شناسایی شود و رسانه‌ها نیز اطلاع رسانی کرده و همه رعایت کنند.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت در حوزه درمان نیز اقدامات بسیاری برای ارائه خدمات مطلوب به مردم انجام داده است، گفت: در دولت یازدهم 83 درصد هزینه‌های بیماران سرطانی را پرداخت می‌کنیم که البته ناکافی است و امیدواریم که با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بتوانیم سهمی که از بودجه عمومی دریافت می‌کنیم، به اندازه متوسط سهمی باشد که کشورهای منطقه به حوزه سلامت اختصاص می‌دهند در آن صورت بیمه‌ها می توانند مردم را بیشتر حمایت کنند.

 

به گزارش وزارت بهداشت - هاشمی گفت: بار مالی بیماری سرطان در کشور شامل هزینه های مستقیم و غیرمستقیم حدود 10 هزار میلیارد تومان است که 83 درصد آن را دولت پرداخت می کند و مابقی را مردم از جیب می دهند.

 

وزیر بهداشت گفت: با برنامه‌هایی که وزارت بهداشت در درمان بیماران سرطان دارد اطمینان دارم که ظرف دو سه سال آینده عدالت در دسترسی اتفاق بیفتد. یعنی در اکثر شهرها مراکز شیمی درمانی و در مراکز استان ها مراکز رادیوتراپی خواهیم داشت.

 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در بخشی از استان‌های کشور که 15 قطب هستند پیشرفته ترین خدمات سرطان از نظر درمانی، تشخیصی و جراحی مستقر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان