//
کدخبر: ۴۰۱۰۵۸ //
روغن نارگیل برای ناخن | روغن نارگیل | خواص روغن نارگیل برای ناخن

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای ناخن | داشتن ناخن‌هایی سالم با روغن نارگیل+نحوه استفاده

خواص بی نظیر روغن نارگیل برای ناخن را بدانید.

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای ناخن | داشتن ناخن‌هایی سالم با روغن نارگیل+نحوه استفاده
به گزارش فرتاک نیوز،

روغن نارگیل تاثیر فوق‌العاده‌ای روی احیای بافت ناخن‌ها دارد و اگر از این روغن روی ناخن‌های خود استفاده کنید به خوبی تقویت می‌شوند و دیگر شکننده نخواهند بود. اما کدام ترکیبات موجود در این روغن چنین اثری دارند و چطور باید از آن استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم! با ما همراه باشید.

خواص روغن نارگیل برای ناخن

داشتن ناخن های سالم و محکم بی شک آرزوی هر خانمی است که به زیبایی دست هایش اهمیت می دهد. اگر شما هم می خواهید، ناخن های سالم و زیبایی داشته باشید، می توانید، از روش های خانگی بسیاری برای مراقبت و تقویت ناخن ها وجود دارد، استفاده کنید. روغن های گیاهی جزو بهترین مواد طبیعی هستند که می توانند، آرزوی شما را در داشتن ناخن هایی سالم و زیبا برآورده نماید. روغن‌های گیاهی به کمک فرمولاسیون قدرتمندی که دارند، می‌توانند، ناخن‌های شما را به خوبی تغذیه کنند و سلامتی آن ها را تضمین کنند. ما در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم به معرفی بهترین روغن برای ناخن بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید. روغن‌هایی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آرگان هر کدام بهترین روغن برای ناخن هستند. به منظور درمان انواع مشکلات مربوط به ناخن مانند شکنندگی و پوسته پوسته شدن می‌توانید از انواع روغن‌های طبیعی استفاده کنید یکی از بهترین و موثرترین راهکارها برای رفع مشکلات ناخن و داشتن ناخن های زیبا و سالم استفاده از روغن های طبیعی و گیاهی است. در طبیعت روغن های گیاهی و طبیعی بسیاری هستند که می توانند، ناخن های تان را تقویت کنند.

استفاده از روغن نارگیل برای ناخن

ترکیبات موجود در روغن نارگیل

حال این سوال پیش می آید که چرا روغن نارگیل تا این حد برای بدن مفید است و چطور باعث طراوت و شادابی آن می‌شود؟ راز تاثیر جادویی این روغن در ترکیبات موجود در آن است. نارگیل سرشار از کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای بدن انسان مفیدند. این روغن چربی‌های اشباع مختلفی هم در خود دارد که شامل تری گلیسیرید‌ها و اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است و این به معنای آن است که وقتی روغن نارگیل جذب پوست شود می‌تواند مواد مورد نیاز آن را به خوبی تامین کند و پوست را برای مدت طولانی مرطوب و نرم نگه دارد چون این چربی‌ها خاصیت نگهدارنده دارند و می‌توانند رطوبت را در سطح پوست به دام بیندازند. در نتیجه سطح پوست و ناخن تا مدت زیادی نرم و مرطوب باقی خواهد ماند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای تقویت ناخن

اگر می‌خواهید ناخن‌های شما تقویت شوند و رشد خوبی داشته باشند به این روش عمل کنید، روغن نارگیل (ترجیحا نوع خالص و بدون افزودنی آن) را روی پایه ناخن‌ها بزنید و با حرکات دورانی ماساژ دهید، ماساژ دادن را حداقل سی دقیقه ادامه دهید و روی کوتیکول ناخن‌ها و پوست اطراف آن را نیز به خوبی روغن بزنید و ماساژ دهید تا جذب شود. این کار را حتما قبل از خواب انجام دهید تا روغن مدت طولانی تری روی سطح ناخن باقی بماند و با شستشو از بین نرود. هرچه روغن مدت بیشتری روی سطح ناخن بماند اثرگذاری آن بهتر و بیشتر خواهد بود. اگر به قارچ ناخن مبتلا هستید روغن نارگیل می‌تواند یک روش درمانی عالی برای این مشکل باشد. برای این کار ابتدا دست‌ها را کاملا بشویید و خشک کنید و این روغن را مستقیما روی ناخن مبتلا بمالید و ماساژ دهید و این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید تا شاهد از بین رفتن قارچ ناخن باشید. البته فواید استفاده از این روغن تنها به رشد بیشتر و محکم شدن یا درمان قارچ ناخن محدود نیست. این روغن اثر آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند کوتیکول ناخن را نیز درمان کند، مواد مغذی مورد نیاز ناخن را هم تامین کند و فرآیند پیر شدن پوست و ناخن‌ها را نیز به تاثیر بیندازد.

روش استفاده از روغن نارگیل برای احیای ناخن ها

اگر به فرآیند درمان با روغن نارگیل متعهد باشید و این کار را با جدیت ادامه دهید در مدت نه چندان طولانی خواهید دید که ناخن های شما در حال تغییر هستند، رشد آن ها بیشتر شده و محکم تر و زیباتر شده اند.

سعی کنید این روش را به مدت کافی (حداقل دو هفته تا چهار هفته) ادامه دهید تا تاثیر آن ماندگارتر و بیشتر شود و ناخن های شما به طور کامل سلامت خود را بازیابد. البته به خاطر داشته باشید که راز موفقیت شما در احیای ناخن ها استفاده از نوع کاملا خالص روغن نارگیل است که اصطلاحا به آن روغن Virgin Coconut نیز گفته می شود.

همان طور که احتمالا خودتان هم می دانید روغن نارگیل خالص و طبیعی قیمت بالایی دارد اما مقداری که برای درمان ناخن مورد استفاده قرار می گیرد ناچیز است و هزینه ای که برای احیای ناخن های خود با این روغن می پردازید بسیار کمتر از هزینه درمان های رایج ناخن و یا استفاده از ناخن مصنوعی، کاشت ناخن و روش های درمانی و زیبایی دیگر است.

بنابراین یک ظرف کوچک روغن خالص نارگیل قطعا ارزش هزینه کردن را دارد اگر برای سلامت و زیبایی ناخن های خود ارزش قائل باشید. البته این نکته را هم باید ذکر کنیم که همه مشکلات و بیماری های ناخن با روغن نارگیل قابل درمان نیستند و گاهی این مشکلات بر اثر بیماری ها و کمبودهایی به وجود می آیند که اشکال در ناخن تنها یکی از نشانه های آن است پس بهتر است در کنار درمان با روغن های مفید مثل نارگیل، به پزشک متخصص هم مراجعه کنید و درمان های دارویی یا مکمل های غذایی مورد نیاز خود را نیز دریافت کنید.

به این ترتیب مطمئن خواهید بود که سلامت و زیبایی ناخن های خود را به مرور زمان به دست خواهید آورد.

تسکین ناخن ها با روغن نارگیل

ناخن‌های آویزان که وقتی تکه‌ای از پوست از کوتیکول بیرون می‌آیند، به همان اندازه که دردناک هستند، دست و پا گیر هستند. آنها ممکن است نتیجه جویدن ناخن ها، قرار گرفتن در معرض آب یا مواد شیمیایی خشن موجود در صابون ها یا ضدعفونی کننده ها و موارد دیگر باشد. متخصصان، استفاده از روغن نارگیل را برای درمان و تقویت ناخن ها توصیه می کنند. از روغن نارگیل دو تا چهار بار در هفته برای به دست آوردن ناخن‌های قوی‌تر و سالم‌تر استفاده کنید. چگونه از خواص روغن نارگیل برای تقویت ناخن ها استفاده کنیم؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشتان خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در روغن نارگیل بکر گرم خیس کنید. می توانید چند قطره روغن رزماری به آن اضافه کنید تا گردش خون در ناخن هایتان بهبود یابد. به آرامی ماساژ دهید و با آب گرم بشویید. این روتین روزانه ناخن در شب می تواند، به شما کمک کند با ناخن های ضعیف مقابله کنید و آنها را با سلامتی درخشان کنید.

Untitled

روغن نارگیل و خواص ضد میکروبی آن برای ناخن

روغن نارگیل سرشار از کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای بدن انسان عالی هستند. همچنین سرشار از چربی های اشباع شده است که عمدتاً از تری گلیسیرید و اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​تشکیل شده اند. علاوه بر این روغن نارگیل، ناخن های شکننده و ترک خورده را تقویت می کند، کوتیکول های آسیب دیده را درمان می کند، از برآمدگی ناخن جلوگیری می کند، قارچ ناخن پا را درمان می کند. روغن نارگیل منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری است که می تواند به طور موثر عفونت های میکروبی ناشی از قارچ یا باکتری را درمان کند. در واقع، روغن نارگیل دارای حدود 49 درصد اسید لوریک در ترکیب خود است که این اسید بهترین خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی را دارد. علاوه بر این، اسید کاپریک موجود در روغن نارگیل از رشد بیش از حد مخمر که می تواند باعث سبز شدن ناخن ها و حتی برآمدگی آنها شود، جلوگیری می کند. ناخن‌های ناسالم ممکن است منجر به شکستگی ناخن‌ها شوند و ناخن‌های شکسته می‌توانند باعث خرابی مانیکور شما شوند. استفاده از خواص روغن نارگیل برای تقویت ناخن ها، ناخن‌های شما را هیدراته و تقویت می‌کند. رشد ناخن‌ها را بهبود می بخشد. روغن نارگیل برای درمان ناخن های شکننده و ترک خورده و همچنین کوتیکول های آسیب دیده به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی که دارد، عالی است.

سخن پایانی

برای داشتن ناخن های سالم و زیبا باید مجموعه‌ای از اقدامات مراقبتی را انجام دهید. یکی از این روش‌ها، استفاده از روغن‌های ضروری به همراه حامل به طور مرتب تا چندین ماه است. معمولا تقویت ناخن ها با روغن، دو تا سه هفته به طول می‌انجامد. روغن های تقویت کننده ناخن تنوع بسیاری داشته اما به جرات می توان گفت، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن دانه کتان، روغن بنفشه و روغن آرگان جزو بهترین ها هستند. تمامی روغن‌های گیاهی بدون ضرر هستند و برخلاف لوسین‌ها و مواد شیمیایی موجود در بازار، هیچ آسیبی به ناخن‌ها نمی‌رسانند. بنابراین با خیال راحت می توانید از این روغن ها برای ناخن‌ها و پوست کنار ناخن‌ها استفاده کنید. با این حال باید توجه داشته باشید که در استفاده از هیچ داروی گیاهی نباید زیاده روی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۰۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان