//
کدخبر: ۳۹۸۷۲۵ //

این ورزش سبب کوتاهی قد کودکان می‌شود؟

ورزش ژیمناستیک فعالیت متعادلی است که نه تنها باعث کوتاه قدی نمی‌شود بلکه یک محرک برای صفحات رشد عمل است.

این ورزش سبب کوتاهی قد کودکان می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

تفکری در خصوص رشته ورزشی ژیمناستیک در جامعه رواج یافته و برخی بر این باور هستند که این رشته ورزشی باعث توقف رشد قد در کودکان می‌شود.حمیدرضا زلفی، عضو هیات علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در رشته تربیت بدنی  گفت: در رابطه با این موضوع دو طیف نظریه وجود دارد، برخی بر این باورند که ژیمناستیک در سنین کودکی در صورت سنگین بودن فعالیت باعث فشار آوردن روی صفحات رشد شده و در نهایت این مورد باعث کاهش رشد طولی افراد در آینده می‌شود،‌ اما در مقابل آن نظریه‌ای دیگر که می‌توان گفت نظریه‌ای غالب به حساب می‌آید مبنی بر این است که ورزش ژیمناستیک فعالیت متعادلی است که در صورت وارد شدن شدتی قابل قبول روی بدن افراد، نه تنها باعث کوتاه قدی نمی‌شود بلکه به عنوان یک محرک برای صفحات رشد عمل می‌کند.

عادل ولی‌پور که قهرمان سابق ژیمناستیک استان نیز می‌باشد، اظهارکرد: موفقیت افراد کوتاه قامت در ژیمناستیک باعث ترویج این باور غلط در جامعه شده است که "ژیمناستیک مانع رشد طولی می‌شود" و معتقدم حتی حرکات کششی و پرشی این رشته می‌تواند به عنوان محرکی برای صفحات رشدی کودکان تاثیر مثبتی بر روی رشد طولی افراد داشته باشد.

کوتاه قامتان در ژیمناستیک موفق‌تر می‌شوند

زلفی در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند در ژیمناستیک موفق‌تر باشند؟ گفت: ورزش همواره و در هر شرایط برای افراد الزامی است و هر ورزش شاخصه‌های خاص خودش را دارد و از نگاه بیومکانیکی قد و قواره بلند به کار ژیمناستیک نمی‌آید و افراد کوتاه‌ قامت می‌توانند در این رشته ورزشی موفق‌تر باشند.

ولی‌پور در این خصوص تصریح کرد: هر رشته ورزشی نیازمندی های خودش را دارد و یک ژیمناست برای موفق بودن به چابکی و توان انفجاری بالا نیازمند است، که این ویژگی ها معمولا در افراد کوتاه قامت وجود دارد و افراد کوتاه قد در ژیمناستیک موفق تر هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۷۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان