//
کدخبر: ۳۹۶۱۷۷ //

رابطه جنسی زیاد یا کم؟ کدام یک برای باردار شدن بهتر است؟

شاید شما هم جزو آن دسته از زوج هایی باشید که مدتی است برای باردار شدن تلاش می کنند، اما هنوز نتیجه مطلوبی نگرفته اید. ممکن است در این صورت به فکر تغییراتی در زندگی جنسی خود باشید. آیا واقعاً رابطه جنسی زیاد مانع از بارداری می شود؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید، با ما همراه باشید.

رابطه جنسی زیاد یا کم؟ کدام یک برای باردار شدن بهتر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

زوج‌ها اغلب از خود می‌پرسند چه زمانی باید رابطه جنسی داشته باشیم؟ یا این‌که هر چند وقت یک بار باید تلاش کنیم؟ آیا رابطه جنسی زیاد شانس بارداری را کم می کند؟ یا برعکس، احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهد؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم تا ببینیم این عوامل در هنگام تلاش برای باردار شدن چقدر مهم هستند.

رابطه جنسی زیاد شانس بارداری را کم می کند؟

بهترین کار برای افزایش شانس بارداری این است که هر ۲ یا ۳ روز یکبار رابطه جنسی داشته باشید. این ممکن است برای بعضی از شما تعجب آور باشد؛ زیرا مردم اغلب به اشتباه فکر می‌کنند که داشتن رابطه جنسی روزانه یا چند بار در روز احتمال موفقیت شما را بیشتر می‌کند، اما چرا این‌طور نیست؟ بگذارید برایتان توضیح دهیم:

چه تعداد رابطه جنسی برای باردار شدن خانم مناسب است؟

تعداد اسپرم

احتمالاً برایتان سوال است که آیا رابطه جنسی زیاد شانس بارداری را کم می کند؟ با انزال روزانه می‌توان تعداد اسپرم‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد. در واقع، مطالعات نشان می‌دهند که پرهیز از رابطه جنسی در مقایسه با انزال روزانه، تعداد اسپرم و حجم نمونه را بهبود می‌بخشد. بنابراین، خودداری‌های ۲ یا ۳ روزه از رابطه، شانس بیشتری برای باردار شدن به شما می‌دهد.

در بعضی از مردان، رشته‌های DNA در سر اسپرم تکه تکه می‌شوند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تکه تکه شدن با انزال مکرر کاهش می‌یابد، با این حال، این باید در برابر کاهش بالقوه تعداد اسپرم در بدن متعادل شود. پس مقاربت هر ۲ یا ۳ روز یکبار از هر نظر ایده‌آل است و تلاش برای تعداد مطلوب اسپرم را به ثمر می‌رساند.

استرس و خستگی

علاوه بر در نظر گرفتن تعداد اسپرم، احساس این‌که باید هر روز رابطه جنسی داشته باشید، می‌تواند باعث ایجاد فشار و خستگی ناخواسته شود. این می‌تواند تمام لذت سفر شما در تلاش برای بارداری را از بین ببرد. استرس و خستگی هم‌چنین می‌تواند منجر به اختلال نعوظ در مردان شود و موانع بیشتری را برای باردار شدن شما به طور طبیعی ایجاد کند.

بهترین زمان برقراری رابطه برای باردار شدن

برای به حداکثر رساندن شانس بارداری، باید در طول تخمک گذاری خود رابطه جنسی داشته باشید. تخمک گذاری معمولا ۱۲ تا ۱۶ روز قبل از پریود اتفاق می‌افتد. بسیاری از افراد برای ردیابی تخمک گذاری خود از یک سری کیت‌ها یا برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کنند تا بتوانند برای پنجره باروری خود آماده شوند.

ممکن است برای کمک به بهبود شانس بارداری خود تصمیم بگیرید که هر روز رابطه جنسی داشته باشید. با این حال، لطفاً فراموش نکنید که اسپرم می‌تواند تا ۵ روز در دستگاه تناسلی زن زنده بماند. به همین دلیل است که داشتن رابطه جنسی هر ۲ یا ۳ روز یکبار کافی است، زیرا در این حالت، احتمال وجود اسپرم در هنگام آزاد شدن تخمک وجود دارد.

افزایش شانس بارداری

ردیابی تخمک گذاری کار بسیار مفیدی است، اما برای برخی از زوج‌ها می‌تواند احساسی سخت و طاقت فرسا داشته باشد. در واقع، انتخاب یک تاریخ مشخص ممکن است فشار و انتظارات ناخواسته ایجاد کند. اگر فکر می‌کنید این برای شما هم صادق است، بدانید که با داشتن رابطه جنسی منظم (هر ۲ یا ۳ روز حداقل یکبار) می‌توانید شانس باروری خود را زیاد کنید و خیلی نگران حساب و کتاب زمان نخمک گذاری خود نیز نباشید. 

در طول ماه به تلاش خود ادامه دهید

پس از توقف تخمک گذاری، ممکن است فکر کنید که ادامه دادن دیگر فایده‌ای ندارد، زیرا پنجره باروری شما بسته شده است. در صورتی که این تصور، اشتباه است. داشتن رابطه جنسی در هر نقطه از چرخه قاعدگی امکان پذیر است، حتی در طول دوره، زیرا تخمک ممکن است زودتر آزاد شود و اسپرم هم می‌تواند برای مدتی در دستگاه تناسلی زن زنده بماند. با این حال، دلایل بیشتری برای ادامه دادن وجود دارند که عبارتند از:

  • سلامت مردان: تحقیقات نشان داده‌اند که انزال بیشتر، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

  • بهبود خواب: رابطه جنسی منظم نه تنها می‌تواند صمیمیت را بهبود بخشد، بلکه می‌تواند خواب با کیفیت‌تری به شما بدهد.

  • لانه گزینی جنین: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد وجود مایع منی در رحم می‌تواند به رشد جنین کمک کند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در اوایل آن ماه باردار شوید، این نظریه وجود دارد که منی می‌تواند به جنین کمک کند تا به لایه داخلی رحم بچسبد.

سایر راهنمایی‌های لازم برای افزایش شانس بارداری

  • استفاده از روان کننده: روان کننده‌ می‌تواند اصطکاک را در حین رابطه جنسی کاهش دهد. با این حال، برخی از روان کننده‌ها می‌توانند به اسپرم آسیب برسانند، بنابراین مطمئن شوید که از یک محصول بی ضرر استفاده می‌کنید.

  • پریودهای نامنظم: داشتن قاعدگی نامنظم و مشکل در تخمک گذاری می‌تواند هنگام تلاش برای بچه دار شدن بسیار استرس زا باشد. اگر پریودهای شما نامنظم هستند یا این‌که پریود نمی‌شوید، ممکن است PCOS داشته باشید. پس حتماً برای بررسی به پزشک مراجعه کنید.

  • کیفیت اسپرم: اغلب تصور می‌شود که ناباروری به احتمال زیاد مربوط به زنان است، اما ناباروری در مردان نیز به همان اندازه رایج است. داشتن اسپرم سالم یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید به آن توجه کنید. حذف الکل و سیگار می‌تواند اولین قدم باشد.

کلام آخر

رابطه جنسی زیاد شانس بارداری را کم می کند؟ نه لزوماً. با این حال بهتر است هر ۲ یا ۳ روز یکبار رابطه برقرار کنید تا تعداد اسپرم‌های موجود در مایع منی برای باردار کردن شما کافی و به اندازه باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۱۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان