//
کدخبر: ۳۹۵۵۰ //

۲۰ دقیقه خواب برای مردان و ۴۰ دقیقه برای زنان در اداره لازم است

به عقیده محققان، روزی ۲۰ دقیقه باید برای یک خواب کوتاه مدت به کارمندان زمان داد و در ادامه مؤثر واقع شدن این فرصت را در‌ آنها دید.

 ۲۰ دقیقه خواب برای مردان و ۴۰ دقیقه برای زنان در اداره لازم است
به گزارش فرتاک نیوز،

با وجود اینکه اکثر کارمندان تلاش می‌کنند با مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار در ساعات کاری خود را سر حال و سرزنده نگه دارند و بر کمبود خواب خود مسلط شوند، واقعیت این است که نزدیک ظهر خمیازه‌ها و چرت زدن‌ها شروع می‌شود و کسی بر آن نمی‌تواند پیروز شود.

با وجود اینکه کشورهایی هستند که با بهاء دادن به کارمندان خود، کارایی آنها را افزایش می‌دهند، کشورهای دیگری هم هستند که با عدم توجه به شرایط جسمانی کارمندانشان و سلامتی‌ آنها، تنها توقع به موقع آمدن به سرکار و به موقع رفتن آنها را دارند.

این معضل که اکثرا در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه دیده می‌شود، موجب شده است تا کارایی مفید کارمندان افت قابل توجهی داشته باشد و آنها بدون هیچ ایده خلاقانه‌ای تنها به کار روزمره خود بپردازند.

به عقیده محققان، روزی 20 دقیقه باید برای یک چرت کوتاه مدت به کارمندان زمان داد و در ادامه مؤثر واقع شدن این فرصت را در‌ آنها دید.

مطالعات اخیر منتشر شده در علوم طبیعی در زمینه نورولوژی نشان می‌دهد که عملکرد کاری کارمندان، در طول روز افت می‌کند و اگر فرصت یک چرت کوتاه مدت به آنها داده شود، بدتر شدن وضعیت متوقف و حداقل به اندازه 60 دقیقه به کارایی مفید آنها اضافه می‌شود.

طبق نظر متخصصین عصبی، زنان 20 دقیقه خواب بیشتر نسبت به مردان نیاز دارند که در مجموع زنان نیاز به 40 دقیقه چرت در محل کار دارند تا بتوانند بقیه روز کاری خود را با انرژی و مؤثر باشند.

محققان تأکید می‌کنند که چرت طولانی مدت در طی روز کاری می‌تواند تأثیر منفی بر روی سیستم عصبی بگذارد و مردان و زنان کارمند باید به مقدار اعلام شده در اداره استراحت کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان