تاریخ انتشار: 1401/12/09 00:09
کد خبر: 10012

روش‌های مفید برای جلوگیری از شل شدن پوست+جزئیات مهم

اگر شما وزن قابل توجهی از دست داده باشید یا سن شما افزایش پیدا کرده باشد، با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود، می توانید پوست خود را محکم و سفت نگه دارید.
روش‌های مفید برای جلوگیری از شل شدن پوست+جزئیات مهم

در حالی که ممکن است نتوان به طور کامل از شل شدن پوست جلوگیری کرد، اما می توانید ظاهر یا شدت این بیماری را کاهش دهید. اگر موارد شدیدتری از شل شدن پوست را تجربه کردید، حتی می توانید برای درمان های پزشکی به پزشک مراجعه کنید.

رژیم غذایی سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان

به جای غذاهای فرآوری شده از سبزیجات تازه، میوه ها، غلات کامل و گوشت بدون چربی استفاده کنید. زیرا پروتئین حاوی کلاژن و الاستین است که هر دو باعث سفت شدن پوست شما می شوند. در عین حال، آنتی اکسیدان ها می توانند به بهبود پیری ناشی از آسیب خورشید کمک کنند.

منابع خوب پروتئین شامل تخم مرغ، لبنیات، لوبیا، توفو، دانه ها و مغزها و ماهی است. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین A  و بیوتین (ویتامین B7 در میوه ها و سبزیجات مانند گوجه فرنگی، هویج، پرتقال و سبزیجات برگ دار یافت می شوند. شما همچنین می توانید انواع مکمل را مصرف کنید و بدن شما ممکن است آنها را بهتر از غذا جذب کند.

گوشت های بدون چربی مانند بوقلمون، مرغ و ماهی منبع خوبی از پروتئین و آنتی اکسیدان هایی مانند سلنیوم هستند. به عنوان مثال، می توانید برای یک وعده غذایی سالم برای صبحانه تخم مرغ و یک پرتقال، سالاد اسفناج و پنیر برای ناهار، و سالمون کبابی با سالسا برای شام بخورید.

نوشیدن مقدار زیاد آب

آب حالت ارتجاعی پوست شما را نگه میدارد. مردان باید حدود 15.5 فنجان (3.7 لیتر) و زنان باید حدود 11.5 فنجان (2.7 لیتر) آب در روز بنوشند. برای اطمینان از دریافت آب کافی، یک بطری در طول روز همراه خود داشته باشید. یادتان باشد هم قبل و هم بعد از ورزش آب بنوشید. اگر دچار کم آبی بدن هستید، بدن شما آب و الکترولیت ها را از دست می دهد که هر دو می توانند به سفت و صاف نگه داشتن پوست شما کمک کنند. سعی کنید یک موز را با یک لیوان آب بخورید تا الکترولیت ها را افزایش دهید. از نوشیدنی های ورزشی که قند زیادی دارند، خودداری کنید.

لایه برداری برای جلوگیری از شل شدن پوست

لایه برداری می تواند گردش خون را بهبود بخشد، که ممکن است پوست شما را سالم و سفت نگه دارد. هنگام حمام، بدن خود را با دستکش های لایه بردار یا برس مخصوص لایه برداری بشویید. برای صورت خود پس از شستن آن با پاک کننده از اسکراب صورت استفاده کنید. از پزشک خود بخواهید که شما را به یک متخصص پوست ارجاع دهد. لایه برداری بیش از حد می تواند باعث آسیب پوست شود. با لایه برداری به مدت یک بار در هفته شروع کنید. بعد از چند ماه می توانید 2 یا 3 بار در هفته لایه برداری کنید. برای نتایج چشمگیرتر، برای لایه برداری شیمیایی یا میکرودرم ابریژن به متخصص پوست مراجعه کنید. این کارها فقط باید هر چند ماه یکبار انجام شود.

ترک سیگار برای جلوگیری از شل شدن پوست

سیگار کشیدن ممکن است باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست شما شود و به شل شدن پوست کمک کند. اگر سیگاری هستید، در مورد ترک سیگار با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما ممکن است یک چسب نیکوتین یا دارویی برای کمک به ترک سیگار توصیه کند.

کاهش وزن به آرامی

اگر یکباره بیش از حد وزن کم کنید، ممکن است پوست اضافی بیشتری نسبت به زمانی که به آرامی وزن کم می کردید، نباید بیش از 1 تا 2 پوند (0.45-0.91 کیلوگرم) در هفته وزن کم کنید. برای کاهش وزن 1 پوند در هفته، باید 3500 کالری در هفته بسوزانید. شما می توانید با حذف روزانه 500 کالری از رژیم غذایی خود به این هدف برسید.

نگه داشتن چربی بدن در بازه مشخص

کل چربی بدن خود را بین 14 تا 22 درصد نگه دارید. این یک محدوده سالم از چربی بدن است. نگه داشتن کمی چربی روی بدن به حجیم شدن پوست باقی مانده از کاهش وزن کمک می کند. برای اطلاع از درصد چربی بدن خود به پزشک یا مربی شخصی مراجعه کنید.

عضله سازی برای جلوگیری از شل شدن پوست

عضله سازی شانس شما را برای کاهش وزن بیشتر افزایش می دهد. برای ساخت عضله موثرتر، می‌توانید تکرارهای کمتری با وزنه‌های سنگین‌تر یا تکرارهای بیشتر با وزنه‌های سبک‌تر انجام دهید. حرکات خوب وزنه برداری شامل ددلیفت، پرس نیمکتی و تمرینات دوسر بازو است. تمرینات وزن بدن نیز می تواند مفید باشد. می توانید کرانچ و بلند کردن پاها را انجام دهید.

مصرف روزانه کرم ضد آفتاب

هر روز از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید. کرم ضد آفتاب را 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن به صورت و بدن خود بمالید. پس از 2 ساعت قرار گرفتن در معرض آفتاب مجددا تمدید نمایید. برای محافظت بیشتر در برابر آفتاب، از کلاه لبه دار استفاده کنید. از گذراندن زمان بیش از حد در خارج از منزل بین ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر، زمانی که خورشید در سوزان ترین حالت ممکن است، خودداری کنید.

استفاده منظم از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از شل شدن پوست

دو بار در روز یک مرطوب کننده به صورت و گردن خود بزنید. مرطوب نگه داشتن پوست برای سفت و صاف نگه داشتن پوست با افزایش سن ضروری است. هر روز صبح و شب بعد از شستن صورت، کرم یا ژل بمالید. به دنبال مواد مرطوب کننده باشید، مانند: آلوئه ورا، اسید هیالورونیک، روتئین سویا، ویتامین C ویتامین E ویتامین A.

استفاده منظم از لوسیون بدن

لوسیون بدن را روزانه به همه قسمت های بدن خود ماساژ دهید. شما نیازی به مرطوب کردن بدن خود به اندازه صورت خود ندارید، اما مصرف لوسیون پوست اطراف شکم، بازوها، پاها، باسن و پشت شما را سفت و صاف نگه می دارد. به دنبال لوسیون های حاوی ویتامین های A، B5، C یا E باشید. روغن ها و کره ها، مانند روغن آووکادو یا شی باتر، نیز مواد بسیار خوبی برای پوست شما هستند. بهترین زمان برای استفاده از لوسیون بدن درست بعد از حمام است زیرا آب داغ می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد. لوسیون را روی بازوها، شکم، پاها و پشت خود بمالید در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است.

انجام ورزش های مخصوص صورت برای جلوگیری از شل شدن پوست

ورزش های صورت را برای کاهش شل شدن پوست انجام دهید. برخی از تمرینات صورت ممکن است بتواند از افتادگی پوست اطراف صورت شما جلوگیری کند. این تمرینات را هر روز پس از استفاده از مرطوب کننده انجام دهید. مرطوب کننده از کسیدگی پوست شما جلوگیری می کند. برای ورزش کردن فک، بدون تکان دادن گونه های خود لبخند بزنید. آن را چند ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید. این کار را 10 بار انجام دهید. هنگامی که در آن مهارت پیدا کردید، می توانید سعی کنید فقط با یک طرف دهان خود لبخند بزنید. برای ماساژ گونه های خود، تا جایی که می توانید لبخند بزنید. سپس انگشتان خود را روی قسمت بالایی استخوان گونه قرار دهید. قبل از رها کردن گونه، 10 ثانیه فشار دهید. این کار را 5 بار انجام دهید. برای جلوگیری از چروک شدن گردن، گردن خود را صاف نگه دارید و سر خود را تا جایی که می توانید به عقب تکیه دهید. هنگامی که در این وضعیت قرار گرفتید، سعی کنید لب پایین خود را روی لب بالایی خود قرار دهید. یا حروف “O” یا “E” را بگویید. این حالت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این حرکات را یک بار در روز تکرار کنید.

مشورت با متخصص پوست

برای صحبت در مورد سفت کردن پوست با لیزر به یک متخصص پوست مراجعه کنید. درمان های لیزری باعث می شود پوست شما در اطراف صورت شما منقبض شود و پوست شما ظاهری سفت تر داشته باشد. ممکن است لازم باشد 2 یا 3 درمان را با فاصله زمانی حدود یک ماه انجام دهید تا نتایج آن را ببینید.

مراجعه به جراح پلاستیک برای جلوگیری از شل شدن پوست

برای جلوگیری از افتادگی گردن به جراح پلاستیک مراجعه کنید. لیپوساکشن و بوتاکس هر دو می توانند روی گردن شما برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک استفاده شوند. اگر یک گزینه غیر جراحی می خواهید، ممکن است بتوانید از درمان های اولتراسوند برای سفت کردن گردن خود استفاده کنید. یک جراح پلاستیک می‌تواند در مورد انتخاب بهترین گزینه شما را راهنمایی کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lajr3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاثیر 5 نوشیدنی بر سلامت و زیبایی بدن