//
کدخبر: ۳۷۴۹۰۱ //

آیین افتتاح طرح "سفیران سلامت" در کرمانشاه برگزار شد/ حضور ۵۸۰۰۰ سفیر سلامت در مدارس استان

آیین افتتاح طرح "سفیران سلامت" به میزبانی دبستان دخترانه هیات امنایی تعاون کرمانشاه برگزار شد.

آیین افتتاح طرح "سفیران سلامت" در کرمانشاه برگزار شد/ حضور ۵۸۰۰۰ سفیر سلامت در مدارس استان
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین افتتاح طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش استان کرمانشاه و مسئولین استانی‌ صبح امروز (۲۵ آبان‌ماه) به میزبانی دبستان دخترانه هیات‌ امنایی تعاون کرمانشاه برگزار شد.

شیرزاد احسان‌خواه در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه ۵۸۰۰۰ هزار سفیر سلامت در این طرح حضور دارند اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی و ۱۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه هستند.

رئیس اداره بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به کمبود نیروهای سلامت در مدارس،طرح سفیران سلامت از سوی وزارت آموزش و پرورش در راستای آموزش نکات سلامت محور و در جهت جلوگیری از بروز حوادث و بیماری‌ها، اختلالات جسمی، روانی و معضلات اجتماعی توسط دانش‌آموزان به همسالان، دوستان،خانواده وجامعه ارائه و منتقل می‌شود.IMG_20221116_105624_426

وی یادآور شد: این طرح همزمان با سراسر کشور در سطح ناحیه، منطقه، شهرستان و استان در شاخه‌های مختلفی همچون قصه‌گویی، نقاشی، عکاسی و ... برگزار  و برگزیدگان استانی به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

احسان‌خواه در ادامه تعداد دانش‌آموزان حضور یافته طی سال گذشته در این طرح را ۴۸ هزار نفر و تعداد افراد برگزیده کشوری از استان کرمانشاه را نیز ۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: برگزیدگان استانی سال ۱۴۰۱ تا پایان سال و برگزیدگان کشوری نیز تا پایان خرداد ماه و اوایل تیرماه ۱۴۰۲ معرفی خواهند شد. 

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان