//
کدخبر: ۳۶۱۷۴ //

تاکنون چند نفر به تب کریمه گنگو مبتلا هستند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان و قربانیان تب کنگو در کشور را اعلام کرد.

تاکنون چند نفر به تب کریمه گنگو مبتلا هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره آمار قربانیان تب کنگو در کشور اظهارات زیر را مطرح کرد:

 

*آخرین آمار بیماری تب کریمه کنگو از ابتدای سال جاری تا این هفته ۵۶ مورد مبتلا در کشور گزارش شده است، خوشبختانه مورد فوتی در هفته‌های اخیر نداشتیم و تاکنون تنها ۳ مورد از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

 

*این بیماری در استان‌ها مختلف دو یا سه موردی مشاهده شده است و به گونه نیست که بگویم تب کریمه کنگو در استانی خاص متمرکز شده است البته به جز اتفاقی که در کشتارگاه سیستان و بلوچستان ۱۹ نفر را درگیر کرد این چنین آمار را در یک استان نداشتیم.

 

*افرادی که در محل زندگیشان دام نگهداری می‌کنند باید مراقب دو مورد باشند، گزش کنه که یکی از موارد مهم ابتلا محسوب می‌شوند، افراد باید لباس‌هایی را بر تن کنند تا از گزش کنه دور بمانند، ناگفته نماند رعایت نکات بهداشتی در داخل آغل‌ها بسیار حائز اهمیت است.

 

*از ذبح کنار خیابان و منازل جدا خودداری شود، هر نوع ذبحی ممکن است افراد را در معرض آلودگی با این ویروس قرار دهد به خصوص اینکه تب کنگو در بدن حیوان علامتی ندارد و افراد نمی‌توانند متوجه وجود این بیماری در حیوان شوند.

 

*هشت بیمار در فارس علائمی همانند این بیماری داشتند اما مبتلا به تب کنگو نبودند و مرگ ۳ بیمار به دلیل تب کنگو در فارس که در رسانه ها منتشر شد، کذب است و به هیچ عنوان این افراد به دلیل بیماری تب کریمه کنگو فوت نکردند.

 

*فروختن و کشتار دام در کنار خیابان می‌تواند مردم را در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دهد لذا سازمان دامپزشکی عهده دار برخورد با این دسته از افراد است.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان