//
کدخبر: ۳۳۹۶۴۷ //

ترس از کرونا باعث تاخیر در درمان بیماران سرطانی نشود

عضو انجمن رادیوتراپی ایران گفت: تشخیص زودهنگام و شروع به موقع درمان در بیماران سرطانی دارای اهمیت زیادی است و ترس از کرونا نباید باعث تاخیر در درمان آنها شود.

ترس از کرونا باعث تاخیر در درمان بیماران سرطانی نشود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از انجمن رادیوتراپی ایران، دکتر طیبه طاهری پناه افزود: با شیوع و همه گیری کرونا و ایجاد ترس از مراجعه حضوری افراد برای تشخیص بیماری و شروع روش های درمانی و همچنین عدم مراجعه برخی از بیماران برای ادامه درمان خود، باعث پیشرفت بیماری در این افراد شده و مراجعه دیگر بیماران در مراحل پیشرفته تر را شاهد بودیم.

وی توجه به اهمیت تشخیص زود هنگام و شروع به موقع درمان های مناسب  را یادآور شد و ادامه داد: شروع و پیگیری به موقع بیماری در افراد بسیار ضروریست و در نتیجه درمان و طول عمر بیمار بسیار حائز اهمیت است.

طاهری پناه اظهار داشت: در همه جای دنیا در زمان اپیدمی کرونا درمان های مرتبط با سرطان به صورت استاندارد و در مواردی با تغییرات کوچکی در پروتکل های درمانی ادامه دارد و ترس از کرونا باعث تاخیر در درمان نمی شود.

دبیر  ششمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی که در روزهای ۲۷ الی ۲۹ بهمن ماه برگزار می شود، تصریح کرد: کنگره امسال با  همراهی انجمن های اروپایی رادیوتراپی آنکولوژی ESTRO و مدیکال آنکولوژی ESMO و با ارائه جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی سرطان در زمینه های مختلف توسط سخنرانان مطرح داخلی و خارجی و به صورت حضوری و وبینار برگزار می شود.

طاهری پناه با اشاره به دو مبحث مهم طب تسکینی و تومورهای اطفال در این کنگره، افزود: روش های جدید جراحی آنکولوژی و تکنیک های مدرن رادیوتراپی، داروهای جدید در زمینه درمان سرطان، فیزیک پزشکی، تکنولوژی پرتو درمانی و رادیو بیولوژی و پرستاری شیمی درمانی از مهمترین پنل ها و بخش های این رویداد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۶۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان