//
کدخبر: ۲۹۹۷۰ //

فواید شستن دست‌ها در زمان مصرف دارو + تصاویر

یک کارشناس سازمان غذا و دارو درباره فواید شستن دست‌ها در زمان مصرف آنتی بیوتیک توضیحاتی ارائه کرد.

 فواید شستن دست‌ها در زمان مصرف دارو + تصاویر
به گزارش فرتاک نیوز،

نوشین محمد حسینی با بیان اینکه اطمینان از تمیز و نظیف بودن دست‌ها یکی از شروط مهم در مصرف منطقی آنتی بیوتیکها است، از عموم مردم خواست نسبت به آموزش شستشوی صحیح دست‌ها به یکدیگر به ویژه کودکان اهتمام لازم را داشته باشند.

این کارشناس ارشد کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو  بهترین روش شست و شو را روشی 10 مرحله ای دانست که طی آن  ابتدا دست‌ها خیس و صابونی شده سپس کف دستها  با یکدیگر شسته می‌شوند.

محمد حسینی ادامه داد: تمیز کردن بین انگشتان در قسمت پشت و بین انگشتان از رو برو مراحل 3و4 یک شستشوی خوب را شامل می‌شود

وی درباره مرحله 5 شستشو افزود: در روش صحیح نظافت دست‌ها در این مرحله گره کردن نوک انگشتان در یکدیگر و شستن دقیق آنهاست در در مرحله 6 پیشنهاد می‌شود شست‌ها بطور جداگانه و با دقت بیشتر شسته شوند.

محمد حسینی با تاکید بر اینکه اختصاص مدت زمان مناسب برای اینکار از بسیاری عوارض پیشگیری می‌کند، تصریح کرد: برای اطمینان از صحت شستشو، خطوط کف و دور مچ‌های هر دو دست باید با نوک انگشتان شستو شو شوند ضمن آنکه  در مرحله قبل آخر و پایانی نیز باید  دست‌ها را با دستمال خشک کرده و شیر آب را با همان دستمال ببندیم و دستمال را در سطل زباله بیاندازیم.

کارشناس ارشد کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو به‌شدت هشدار داد: برای در امان ماندن از آسیب‌های مصرف خودسرانه و غیر منطقی آنتی بیوتیک‌ها ضمن رعایت نکات بالا هرگز به توصیه افراد غیر متخصص در زمینه مصرف دارو عمل نکنید.

13960306164417179110066910

13960306164451414110067110

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان